Pierwszą wersję Volvo XC60 świat ujrzał dokładnie 9 lat temu, w marcu 2008 roku. Auto również miało premierę podczas salonu samochodowego w Genewie. Generacja ta była najlepiej sprzedającym się modelem Volvo - sprzedano niemal milion tych aut.
7 marca zaprezentowano zupełnie odświeżoną wersję Volvo XC60. Samochód został zbudowany na nowo od podstaw. Dzięki temu, że XC60 bazuje na tej samej płycie podłogowej SPA, styliści mieli dużą swobodę w kształtowaniu karoserii, co ułatwiło im nadanie jej pięknych proporcji. Wraz z platformą SPA, XC60 otrzymało nowe wielowahaczowe zawieszenie z opcjonalnym zawieszeniem pneumatycznym z regulacją prześwitu obydwu osi. Wnętrze kabiny przywodzi na myśl najnowsze, większe modele Volvo. Wszystkie funkcje są dostępne z poziomu centralnego ekranu dotykowego, a jakość wykończenia wnętrza i ich stylizacja stała się dla konkurentów sporym wyzwaniem. Do wykończenia użyto wyłącznie naturalnych materiałów takich jak skóra, drewno i metal. Prawdziwym smaczkiem jest dekoracyjna listwa biegnąca od zegarów, przez środek kokpitu, aż do kratki wentylacyjnej pasażera. Wykonano ją z jednego litego kawałka matowego drewna.
Jak zawsze postawiono na bezpieczeństwo, w aucie znajdziemy najnowsze rozwiązania technologiczne. Wystarczy wspomnieć o przełomowych systemach, jak układ przejęcia kontroli nad torem jazdy (Steer Assist), który został dodany do systemu City Safety. Dodatkowo, jeśli system oceni, że samo hamowanie nie pomoże uniknąć zderzenia, samochód przejmie kontrolę nad kierownicą. System będzie również zmieniał tor jazdy podczas zmiany pasa. Od tej pory system BLIS będzie nie tylko ostrzegał przed pojazdem w martwym polu, ale także zmieni tor jazdy naszego samochodu i uchroni go przed kolizją.
Nowe Volvo XC60 będzie dostępne z wielokrotnie nagradzanym napędem T8 Twin Engine. Jest to napęd hybrydowy typu plug-in o łącznej mocy 407 KM. Czas przyspieszenia do 100 km/h to zaledwie 5,3 sekundy.
Nowe Volvo XC60 w chwili debiutu na rynku będzie dostępne z silnikami Diesla D4 o mocy 190 KM, D5 z technologią PowerPulse o mocy 235 KM mechanicznych. Dostępne będą również wersje benzynowe T5 o mocy 254 KM oraz T6 o mocy 320 KM. Oba te silniki wyposażone są w turbosprężarkę, a jednostka T6 dodatkowo w kompresor mechaniczny - mówił Henrik Green z działu jakości i produktu.
Produkcja najnowszego modelu Volvo ruszy w połowie kwietnia w szwedzkiej fabryce Torslanda pod Goeteborgiem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz