Z numerem pierwszym wystartują Zbigniew Gabryś i Artur Natkaniec w Fordzie Fiesta R5. Łukasz Habaj i Daniel Dymurski pojechaliby z numerem drugim, jednak z powodów zdrowotnych kierowca zrezygnował z udziału w rajdzie. W autach klasy R5 wystartują także Tomasz Kasperczyk i Damian Syty (Ford Fiesta) oraz Dominykas Butvilas i Renatas Vaitkevicius (Skoda Fabia).
W rajdzie nie zobaczymy świeżo upieczonego Rajdowego Mistrza Polski - Filipa Nivette. Jan Chmielewski oraz Jakub Brzeziński także nie pokażą się na śląskich oesach.
W klasie Open N zobaczymy załogi: Maj/Jasiński, którzy pojadą Fiestą Proto, Marczyk/Gospodarczyk w Subaru Imprezie, Kotarba/Dachowski (Lancer Evo IX), Słobodzian/Wróbel (Subaru Impreza), Lubiak/Wisławski (Subaru Impreza) oraz Stec/Zdanowicz (Lancer Evo X).
W klasie 2WD zobaczymy załogi Gryc/Kuśnierz (208 R2), Jurecki/Trela (208 R2), Byśkiniewicz/Borko (Adam R2), Bonder/Gerber (Clio R3T) oraz Wróblewski/Sitek (208 R2).
Podczas rywalizacji na śląskich trasach, czołowi zawodnicy Rajdowych Mistrzostw Śląska nie zamierzają odpuścić walki o punkty. Na liście startowej pojawiły się wszystkie załogi z pierwszej dziesiątki klasyfikacji śląskiego cyklu. 101. numer startowy przypadł duetowi Piotr Baran/Michał Paciej, którzy są aktualnymi liderami mistrzostw. Z numerem 102 pojadą wiceliderzy: duet Zbroja/Kokoszka. Z numerem 103 zobaczymy Gracjana Grelę pilotowanego przez Martę Momot. Numer 109 to Maciej Matysiak i Karolina Baćkowska, którzy będą bronić pierwszego miejsca w Pucharze Peugeota i Citroena. Kazimierz Karolczak i Krzysztof Marczewski natomiast będą walczyć o utrzymanie prowadzenia w Pucharze Cento Rally.
Jako bazę rajdu wybrano znajdujący się w Chorzowie Stadion Śląski, na którym w piątek, 13 października o godzinie 17:30 rozpocznie się ceremonia startu. Po jej zakończeniu zawodnicy przystąpią do rywalizacji na wieczornym odcinku specjalnym wokół oświetlonego stadionu.
W sobotę rywalizacja przeniesie się na wymagające asfaltowe odcinki. Na początek załogi przejadą prawie 7-kilometrowy odcinek Wyry, zlokalizowany między Tychami a Mikołowem. Następnie załogi będą rywalizować na prawie 14-kilometrowym odcinku Ochaby. Trzecia próba to oes Miedźna, o długości 17,54km. Na ostatnich dwóch wymienionych odcinkach zawodnicy pojawią się dwukrotnie, pomiędzy dwoma pętlami zaś, będą mieli okazję spotkać się ze swoimi mechanikami podczas serwisu w Żorach. Pierwszy etap ostatniej rundy RSMP zakończy się na ulicach Mikołowa, gdzie zawodnicy zmierzą się na blisko 2-kilometrowym odcinku poprowadzonym ulicami miasta. Warto wspomnieć, że na tym oesie do stawki RSMP dołączą także zawodnicy rywalizujący w ramach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Śląska.
Niedzielne zmagania rozpocznie o 9:12 najdłuższy oes w rajdzie - Bzie, który dla RSMP będzie liczył 18,98km, natomiast dla RSMŚl - 8,01km. Oesy nr 9 i 12 zlokalizowane są w miejscowości Chybie i mają odpowiednio długości 9,26km i 7,99km dla RSMP i RSMŚl. Ostatnią próbą będzie odcinek Suszec. I znów, dla zawodników RSMP będzie on dłuższy, niż dla załóg startujących w RSMŚl. Drugi przejazd na tym oesie będzie stanowić Power Stage, czyli odcinek, na którym trzy najszybsze załogi zdobędą dodatkowe punkty do klasyfikacji mistrzostw Polski.
Ceremonia mety odbędzie się na rynku w Żorach, gzie zostaną rozdane puchary dla zwycięzców. Wówczas zakończony zostanie sezon Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2017.
fot. Maciej Niechwiadowicz
Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku oraz do śledzenia naszego Instagrama, aby być na bieżąco.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz