Listwa - pasek

niedziela, 1 lipca 2018

Rajd Śląska 2018: Kasperczyk i Syty szybsi o mgnienie oka [WIDEO]

W ubiegłym roku na Rajdzie Śląska Tomasz Kasperczyk i Damian Syty świętowali swoje pierwsze zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polska. W tym roku załoga niebieskiego Forda Fiesty powtórzyła ten wyczyn, wygrywając rajd o zaledwie 0,2 s.

Dla Mikołaja Marczyka i Szymona Gospodarczyka początek rajdu zapowiadał się idealnie. Załoga Skoda Polska Motorsport prowadziła po krótkiej, piątkowej części rajdu i w sobotę od rana powiększała swoją przewagę.

Ich zadanie nie było łatwe, bo ubiegłoroczni zwycięzcy – Tomasz Kasperczyk i Damian Syty (Ford Fiesta R5), również i w tym roku prezentowali znakomite tempo. Załoga Tiger Energy Rally Team wygrała dwa pierwsze przejazdy odcinka w Suszcu i po 7 oesach traciła zaledwie 4,4 s. do Marczyka. Lider klasyfikacji RSMP Jakub Brzeziński i jego pilot Kamil Kozdroń (Skoda Fabia R5) prezentowali dobre tempo, wygrali nawet pierwszy przejazd Chybia, ale ich strata wynosiła już przeszło 10 s.

Drugi przejazd odcinka Chybie przewrócił klasyfikację rajdu. Uszkodzone szpilki w jednym z kół sprawiły, że Marczyk nie mógł jechać swoim normalnym, rajdowym tempem. Kierowca Skody stracił na tej próbie prawie 6,5 minuty i spadł w klasyfikacji na 12. pozycję. Marczyk nie zrezygnował z jazdy i niesprawnym samochodem wystartował do kończącego rajd Power Stage. Ostatecznie na mecie zameldował się na 18 pozycji, blisko 10 minut za zwycięzcą.


Z pecha kierowcy Skody skorzystali Kasperczyk i Syty (Ford Fiesta R5). Załoga Tiger Energy Drink Rally Team objęła prowadzenie, ale przed Power Stage ich przewaga nad Brzezińskim wynosiła zaledwie 0,5 s. Popularny „Colin” wyraźnie przyspieszył na ostatnich oesach – zanotował najlepsze czasy w Chybiu i na dodatkowo punktowanym Power Stage w Suszcu. Do zwycięstwa zabrakło mu jednak ułamków sekund – 0,2 s. różnicy między pierwszą dwójką to nowy rekord w RSMP.

Zbigniew Gabryś i Artur Natkaniec (Ford Fiesta R5) przerwali złą passę i zajęli najniższy stopień podium. Do zwycięzcy stracili 1 min i 11,3 s. Za nimi finiszowała druga załoga Rallytechnology – Dariusz Poloński i Łukasz Sitek (Ford Fiesta R5). Łukasz Byśkiniewicz i Maciej Wisławski zajęli piąte miejsce, a dodatkowo zgarnęli punkty za trzeci czas na Power Stage.

Marcin Słobodzian i Grzegorz Dachowski (Subaru Impreza STI) od początku rajdu kontrolowali sytuację w klasie Open N. Załoga Subaru Poland Rally Team zajęła szóste miejsce w generalce. W ośce i w klasie 4 najszybsi byli Jacek Jurecki i Michał Trela (Peugeot 208 R2). Robert Halicki i Tomasz Tkacz (Abarth 500) zwyciężyli w klasie Open 2WD+ a Konrad Dudziński i Adam Binięda w HR-4. Rafał Kulka i Aneta Marcol (Renault Clio R3) dotarli do mety jako jedyni reprezentanci klasy R3.


„Ten rajd zawsze się wiąże dla mnie z emocjami. Cieszę się bardzo, bo nie popełniliśmy żadnych błędów i w zwyciężyliśmy w rajdzie. Kiedy dowiedziałem się, że wygrałem rajd o 0,2 s. to była jedna z najpiękniejszych chwil w moim życiu” – cieszył się na mecie Tomasz Kasperczyk.

„Bardzo szybki weekend, bardzo szybki rajd – Rajd Śląska jest bardzo charakterystyczny, z bardzo nierównymi trasami. Jechaliśmy dobrze, tylko na ostatnim oesie trochę odjęliśmy, przekonani, że nasz rywal dostał karę. Przez to zabrakło nam tych 0,2 s. do zwycięstwa. Z rajdu Śląska wyjeżdżamy z dużą przewagą, ale nasza konkurencja nie próżnuje i dużo testuje między kolejnymi imprezami. Na Rajdzie Rzeszowskim będziemy musieli się spiąć i pojechać bardzo szybko” – zapowiedział drugi na mecie Jakub Brzeziński.


Najszybsza dziesiątka 2. Rajdu Śląska:
  1. Kasperczyk/Syty (Ford Fiesta R5) 1:03:22,9
  2. Brzeziński/Kozdroń (Škoda Fabia R5) + 0,2
  3. Gabryś/Natkaniec (Ford Fiesta R5) + 1:11,3
  4. Poloński/Sitek (Ford Fiesta R5) + 1:21,8
  5. Byśkiniewicz/Wisławski (Hyundai i20 R5) + 1:50,4
  6. Słobodzian/Dachowski (Subaru Impreza STi) + 2:53,0
  7. Jurecki/Trela (Peugeot 208 R2) + 5:01,6
  8. Wróblewski/Spentany (Peugeot 208 R2) + 5:05,3
  9. Łata/Majewski (Ford Fiesta Proto) + 5:17,3
  10. Bolek/Gaś (Peugeot 208 R2) + 6:34,8
fot. Janusz Boruta

Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku oraz do śledzenia naszego Instagramaaby być na bieżąco.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz