Walkę o mistrzowski tytuł czas zacząć. Ekipy w pełni przygotowały swoje samochody - teraz większość zależy od kierowców biorących udział w rywalizacji. Sezon 2019 składać się będzie z 14 rund, które rozegrane będą na 5 kontynentach świata.
ZOBACZ TEŻ: WRC 2019: Kalendarz, kierowcy i załogi, zmiany przepisów, gdzie oglądać w TV?
Na start imprezy czekają łącznie 84 załogi, które będą rywalizować o jak najlepszy wynik m.in. w klasach WRC, WRC2 oraz nowoutworzonej WRC2 Pro. W najmocniejszych samochodach wystawionych przez załogi fabryczne zobaczymy łącznie 11 duetów. Za kierownicą Citroena C3 WRC zobaczymy aktualnego mistrza świata, Sebastiena Ogiera oraz Esapekkę Lappiego. M-Sport wystawił 3 Fiesty WRC - będą nimi kierować Teemu Suninen, Pontus Tidemand i Elfyn Evans. Tyle samo aut przygotowała ekipa Hyundaia. Sebastien Loeb, Thierry Neuville oraz Andreas Mikkelsen pojadą i20 Coupe WRC. Toyota także przygotowała 3 samochody na inaugurację sezonu i rywalizować nimi będą Kris Meeke, Ott Tanak i Jari-Matti Latvala. W tej samej klasie pojedzie również Mauro Miele, który pilotowany przez Luca Beltrame, rywalizować będzie Citroënem DS3 WRC.
Klasa WRC2 liczy 8 załóg. O zwycięstwo w niej walczyć będą m.in. Ole Christian Veiby/Jonas Andersson i Nicolas Ciamin/Yannick Roche jadący Polo GTI R5 oraz Guillaume De Mevius/Martijn Wydaeghe (C3 R5).
Kategoria WRC2 Pro nie należy do najliczniejszych, gdyż widnieją w niej 3 załogi - Gus Greensmith/Elliott Edmondson (Ford Fiesta R5), Yoann Bonato/Benjamin Boulloud (Citroen C3 R5) oraz Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen (Skoda Fabia R5). Łukasz Pieniążek, który został zatrudniony przez zespół M-Sport i zapowiedział 10 startów w tej klasie, pojawi się na trasach WRC od Rajdu Szwecji.
Na załogi będzie czekać 16 odcinków specjalnych. Ich łączna długość wynosić będzie 323,83 km, czyli o ponad 60 km mniej niż w zeszłym roku. Jest to spowodowane zmianą przepisów, które określają maksymalną długość prób sportowych - została ona zmniejszona z 500 do 350 kilometrów.
W czwartek, o godzinie 10:00 w okolicach Gap, wystartuje shakedown, który będzie liczył 3,35 km. Wieczorem tego samego dnia, wystartują OS1 La Bréole - Selonnet (19:38, 20,76 km) oraz OS2 Avançon - Notre-Dame-du-Laus (20:41, 20,59 km).
Piątek to 2 pętle po 3 odcinki specjalne - Valdrôme - Sigottier (OS3 - 9:11, OS6 - 14:23, 20,04 km), Roussieux - Laborel (OS4 - 10:14, OS7 - 15:26, 20,04 km) oraz Curbans - Piégut (OS5 - 11:37, OS8 - 16:49, 20,04 km).
W sobotę rozegrany zostanie najdłuższa, blisko 30-kilometrowa próba sportowa tej imprezy. Załogi przejadą odcinek Agnières-en-Dévoluy - Corps dwukrotnie - OS9 o 8:48 i OS11 o 12:47. Drugi etap tego rajdu, St-Léger-les-Mélèzes - La Bâtie-Neuve, skompletuje obie pętle - OS10 rusza o 10:06, zaś OS12 o 14:08.
Niedziela to OS13 (8:20) i OS15 (10:55) La Bollène-Vésubie - Peïra-Cava oraz OS14 (9:08) i OS16 (12:18) La Cabanette - Col de Braus, którego drugi przejazd będzie dodatkowo punktowany jako Power Stage. Zwycięzcę 87. Rajdu Monte Carlo powinniśmy poznać około godziny 12:30.
ZOBACZ TEŻ: WRC 2019: Kalendarz, kierowcy i załogi, zmiany przepisów, gdzie oglądać w TV?
fot. redbullcontentpool.com
Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku oraz do śledzenia naszego Instagrama, aby być na bieżąco.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz