Rajdowe Mistrzostwa Świata zawitały do Ameryki Południowej i zostaną na niej na blisko 3 tygodnie, gdyż kolejną rundą po Rajdzie Argentyny będzie Rajd Chile, który zadebiutuje w WRC. Argentyńska impreza otworzy "szutrową" część sezonu, gdyż teraz przez 5 rund z rzędu rywalizacja będzie odbywać się właśnie na tej nawierzchni.
Argentyńskie odcinki specjalne nie należą do najszybszych, jednak są one kręte i techniczne. W węższych partiach otoczone są one wysokimi skałami, których dotknięcie może zakończyć rajd dla załogi. Do tego pogoda nie rozpieszcza kierowców - jest bardzo grząsko, mokro, na trasach bardzo łatwo tworzą się głębokie koleiny. Łącznie startujący będą mieli do przejechania 18 OSów o długości 347,5 km, co czyni ten rajd drugim pod względem długości - pierwsze miejsce zajmuje Rajd Korsyki, który był dłuższy zaledwie o kilkanaście metrów.
Na starcie pojawi się 10 aut klasy WRC - po 2 samochody wystawią Citroen (Ogier/Ingrassia, Lappi/Ferm) i 2 M-Sport (Suninen/Salminen, Evans/Martin) oraz po 3 Hyundai (Sordo/del Barrio, Mikkelsen/Jaeger, Neuville/Gilsoul) i 3 Toyota (Meeke/Marshall, Tanak/Jarveoja, Latvala/Anttila).
W WRC2 Pro o punkty będą walczyć duety Greensmith/Edmondson (Fiesta R5), Ostberg/Eriksen (C3 R5) oraz Bulacia Wilkinson/Cretu (Fabia R5). Aktualny lider tej kategorii, czyli Łukasz Pieniążek, wróci prawdopodobnie na Rajd Portugalii. Z pewnością zmiana nastąpi na prawym fotelu, gdyż współpracę z polskim kierowcą zakończył Kamil Heller. Zastąpić go ma Jakub Gerber.
W WRC2 zobaczymy łącznie 6 załóg - wśród nich m.in. Kajetanowicza i Szczepaniaka, Katsutę i Barritta, czy też Guerrę i Zapatę, którzy mają największą zdobycz punktową spośród duetów kategorii WRC2 Rajdu Argentyny (25 pkt. za wygrany Rajd Meksyku).
– To mój debiut w Rajdzie Argentyny. Panuje tu nieprawdopodobna i gorąca atmosfera tworzona przez kibiców, to dodaje skrzydeł. Po zapoznaniu wiem już, że odcinki są bardzo wymagające. Dodatkowo pogoda płata figla, droga jest rozmoknięta i ma już koleiny. Leży sporo kamieni, które czasami są bardzo duże, a będzie ich tylko więcej. Muszę być bardzo mocno skoncentrowany. Postaram się pojechać w miarę bezpiecznie, ale nawet jadąc na 80% nie można mieć pewności, że uda się dojechać do mety, bo to bardzo trudny rajd. Niemniej, bardzo się cieszę, że tu jesteśmy. Już na odcinku testowym widzieliśmy mnóstwo kibiców, sprawdziliśmy tam samochód podczas jednego, spokojnego przejazdu. Wszystko jest OK, cały zespół pracuje dobrze. Trzymajcie za nas kciuki! – powiedział kierowca LOTOS Rally Team, Kajetan Kajetanowicz.
HARMONOGRAM RAJDU - czas polski (czas lokalny):
Piątek, 26.04:
OS1 SSS Villa Carlos Paz - 00:08 (25.04, 19:08)
SERWIS
OS2 Las Bajadas / Villa del Dique 1 - 13:08 (26.04, 8:08)
OS3 Amboy / Yacanto 1 - 13:55 (8:55)
OS4 Santa Rosa / San Agustin 1 - 15:08 (10:08)
OS5 SSS Parque Tematico 1 - 17:03 (12:03)
SERWIS
OS6 Las Bajadas / Villa del Dique 2 - 19:51 (14:51)
OS7 Amboy / Yacanto 2 - 20:38 (15:38)
OS8 Santa Rosa / San Agustin 2 - 21:51 (16:51)
SERWIS
Sobota, 27.04:
OS9 Tanti - Mataderos 1 - 12:47 (7:47)
OS10 Mataderos - Cuchilla Nevada 1 - 13:38 (8:38)
OS11 Cuchilla Nevada - Characato 1 - 14:25 (9:25)
OS12 SSS Parque Tematico 2 - 16:23 (11:26)
SERWIS
OS13 Tanti - Mataderos 2 - 18:17 (13:17)
OS14 Mataderos - Cuchilla Nevada 2 - 19:08 (14:08)
OS15 Cuchilla Nevada - Characato 2 - 19:55 (14:55)
SERWIS
Niedziela, 28.04:
OS16 Copina - El Cóndor - 14:08 (9:08)
OS17 Mina Clavero - Giulio Cesare - 15:31 (10:31)
OS18 El Cóndor (Power Stage) - 17:18 (12:18)
SERWIS
Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku oraz do śledzenia naszego Instagrama, aby być na bieżąco.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz