Było to trzecie w karierze zwycięstwo tego zawodnika w mistrzostwach Polski. Poprzednio dwukrotnie zwyciężał w Rajdzie Śląska w latach 2017 i 2018.
Kasperczyk wygrał cztery z sześciu odcinków specjalnych i o 26,6 sekundy wyprzedził Mikołaja Marczyka oraz Szymona Gospodarczyka (Skoda Fabia R5). Podium uzupełnili Marcin Słobodzian i Kamil Kozdroń (Ford Fiesta R5).
Kasperczyk objął pozycję lidera po uzyskaniu najlepszego czasu na pierwszym odcinku specjalnym. Swoje szanse na końcowy sukces pogrzebał natomiast na tej próbie Marczyk, który popełnił dwa błędy i stracił do lidera ponad 25 sekund. Tymczasem reprezentant Tiger Energy Drink Rally Team był najszybszy na trzech kolejnych oesach i powiększył jeszcze przewagę nad łodzianinem. Marczyk wygrał co prawda dwa ostatnie odcinki, w tym dodatkowo punktowanego power stage’a, ale tym razem musiał się zadowolić drugim miejscem na podium. 23 zdobyte punkty pozwoliły jednak reprezentantowi Skoda Polska Motorsport zachować pozycję lidera krajowego czempionatu.
Rajd przebiegał pod znakiem debiutów. W samochodzie klasy R5 oraz barwach Orlen Team po raz pierwszy zaprezentował się Kacper Wróblewski, mistrz Polski w „ośce”. „Wróbel” nie ustrzegł się co prawda błędów, ale na mecie znalazł się na dziewiątym miejscu. Pierwsza dziesiątkę zamknął inny z debiutantów w „er piątce” – Tomasz Kotarba, dzięki któremu polscy kibice mieli okazję zobaczyć w akcji Citroena C3 R5.
Więcej niż okazale wypadł pierwszy w RSMP start Hyundai’em Daniela Chwista. Wnuczek Sobiesława Zasady pilotowany przez Kamila Hellera, mistrza Polski 2017 zajął wysokie szóste miejsce.
Wśród samochodów napędzanych na jedną oś znów bezkonkurencyjny był Tomasz Zbroja (Citroen DS3 R3)
Puchary RMF Maxxxx Trophy za zwycięstwo na kończącym rajd oesie Power Stage (Wilków 2) wywalczyli Marczyk i Gospodarczyk, którym przypadły także puchary ufundowane prze wójta gminy Wilków za najlepszy czas na tym najdłuższym w rajdzie oesie (27,02 km).
Wyniki Rajdu Nadwiślańskiego:
1. Tomasz Kasperczyk / Damian Syty (Ford Fiesta R5) 1:00:46,7
2. Mikołaj Marczyk / Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia R5) + 26,6
3. Marcin Słobodzian / Kamil Kozdroń (Ford Fiesta R5) + 01:25,0
4. Łukasz Byśkiniewicz / Zbigniew Cieślar (Hyundai i20 R5) + 01:49,0
5. Jarosław Kołtun / Ireneusz Pleskot (Ford Fiesta R5) + 02:38,9
6. Daniel Chwist / Kamil Heller (Hyundai i20 R5) + 03:53,3
7. Łukasz Kabaciński / Michał Kuśnierz (Ford Fiesta Proto) + 04:16,5
8. Tomasz Zbroja / Jakub Wróbel (Citroen DS3) + 04:54,6
9. Kacper Wróblewski / Marcin Szeja (Hyundai i20 R5) + 05:04,1
10. Łukasz Kotarba / Tomasz Kotarba (Citroen C3 R5) + 06:25,9
Klasyfikacja RSMP 2019 (po dwóch rundach):
1. Mikołaj Marczyk / Szymon Gospodarczyk 29 + 23 = 52
2. Tomasz Kasperczyk / Damian Syty 16 + 29 = 45
3. Marcin Słobodzian / Kamil Kozdroń 23 + 18 = 41
4. Łukasz Byśkiniewicz / Zbigniew Cieślar 14 + 14 = 28
5. Jarosław Kołtun / Ireneusz Pleskot 8 + 10 = 18
6. Sylwester Płachytka / Jacek Nowaczewski 10 + 1 = 11
7. Daniel Chwist / Kamil Heller 0 + 8 = 8
8. Jakub Brzeziński / Dariusz Burkat 7 + 0 = 7
9. Jacek Jurecki / Michał Trela 6 + 0 = 6
Łukasz Kabaciński / Michał Kuśnierz 0 + 6 = 6
Klasyfikacja RMF Maxxx Trophy (po dwóch rundach):
1. Mikołaj Marczyk / Szymon Gospodarczyk 4 + 5 = 9
2. Marcin Słobodzian / Kamil Kozdroń 5 + 3 = 8
3. Tomasz Kasperczyk / Damian Syty 1 + 4 = 5
4. Łukasz Byśkiniewicz / Zbigniew Cieślar 2 + 2 = 4
5. Jakub Brzeziński / Dariusz Burkat 3 + 0 = 3
6. Sylwester Płachytka / Jacek Nowaczewski 0 + 1 = 1
Zwycięzcy odcinków specjalnych (dwie rundy RSMP): Marczyk 9, Kasperczyk 4, Słobodzian 2.
Następna runda RSMP 2019 – PZM 76. Rajd Polski w dniach 28 – 30 czerwca w Mikołajkach.
fot. Tomasz Kasperczyk Rally Driver/Facebook
Kasperczyk wygrał cztery z sześciu odcinków specjalnych i o 26,6 sekundy wyprzedził Mikołaja Marczyka oraz Szymona Gospodarczyka (Skoda Fabia R5). Podium uzupełnili Marcin Słobodzian i Kamil Kozdroń (Ford Fiesta R5).
Kasperczyk objął pozycję lidera po uzyskaniu najlepszego czasu na pierwszym odcinku specjalnym. Swoje szanse na końcowy sukces pogrzebał natomiast na tej próbie Marczyk, który popełnił dwa błędy i stracił do lidera ponad 25 sekund. Tymczasem reprezentant Tiger Energy Drink Rally Team był najszybszy na trzech kolejnych oesach i powiększył jeszcze przewagę nad łodzianinem. Marczyk wygrał co prawda dwa ostatnie odcinki, w tym dodatkowo punktowanego power stage’a, ale tym razem musiał się zadowolić drugim miejscem na podium. 23 zdobyte punkty pozwoliły jednak reprezentantowi Skoda Polska Motorsport zachować pozycję lidera krajowego czempionatu.
Rajd przebiegał pod znakiem debiutów. W samochodzie klasy R5 oraz barwach Orlen Team po raz pierwszy zaprezentował się Kacper Wróblewski, mistrz Polski w „ośce”. „Wróbel” nie ustrzegł się co prawda błędów, ale na mecie znalazł się na dziewiątym miejscu. Pierwsza dziesiątkę zamknął inny z debiutantów w „er piątce” – Tomasz Kotarba, dzięki któremu polscy kibice mieli okazję zobaczyć w akcji Citroena C3 R5.
Więcej niż okazale wypadł pierwszy w RSMP start Hyundai’em Daniela Chwista. Wnuczek Sobiesława Zasady pilotowany przez Kamila Hellera, mistrza Polski 2017 zajął wysokie szóste miejsce.
Wśród samochodów napędzanych na jedną oś znów bezkonkurencyjny był Tomasz Zbroja (Citroen DS3 R3)
Puchary RMF Maxxxx Trophy za zwycięstwo na kończącym rajd oesie Power Stage (Wilków 2) wywalczyli Marczyk i Gospodarczyk, którym przypadły także puchary ufundowane prze wójta gminy Wilków za najlepszy czas na tym najdłuższym w rajdzie oesie (27,02 km).
Wyniki Rajdu Nadwiślańskiego:
1. Tomasz Kasperczyk / Damian Syty (Ford Fiesta R5) 1:00:46,7
2. Mikołaj Marczyk / Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia R5) + 26,6
3. Marcin Słobodzian / Kamil Kozdroń (Ford Fiesta R5) + 01:25,0
4. Łukasz Byśkiniewicz / Zbigniew Cieślar (Hyundai i20 R5) + 01:49,0
5. Jarosław Kołtun / Ireneusz Pleskot (Ford Fiesta R5) + 02:38,9
6. Daniel Chwist / Kamil Heller (Hyundai i20 R5) + 03:53,3
7. Łukasz Kabaciński / Michał Kuśnierz (Ford Fiesta Proto) + 04:16,5
8. Tomasz Zbroja / Jakub Wróbel (Citroen DS3) + 04:54,6
9. Kacper Wróblewski / Marcin Szeja (Hyundai i20 R5) + 05:04,1
10. Łukasz Kotarba / Tomasz Kotarba (Citroen C3 R5) + 06:25,9
Klasyfikacja RSMP 2019 (po dwóch rundach):
1. Mikołaj Marczyk / Szymon Gospodarczyk 29 + 23 = 52
2. Tomasz Kasperczyk / Damian Syty 16 + 29 = 45
3. Marcin Słobodzian / Kamil Kozdroń 23 + 18 = 41
4. Łukasz Byśkiniewicz / Zbigniew Cieślar 14 + 14 = 28
5. Jarosław Kołtun / Ireneusz Pleskot 8 + 10 = 18
6. Sylwester Płachytka / Jacek Nowaczewski 10 + 1 = 11
7. Daniel Chwist / Kamil Heller 0 + 8 = 8
8. Jakub Brzeziński / Dariusz Burkat 7 + 0 = 7
9. Jacek Jurecki / Michał Trela 6 + 0 = 6
Łukasz Kabaciński / Michał Kuśnierz 0 + 6 = 6
Klasyfikacja RMF Maxxx Trophy (po dwóch rundach):
1. Mikołaj Marczyk / Szymon Gospodarczyk 4 + 5 = 9
2. Marcin Słobodzian / Kamil Kozdroń 5 + 3 = 8
3. Tomasz Kasperczyk / Damian Syty 1 + 4 = 5
4. Łukasz Byśkiniewicz / Zbigniew Cieślar 2 + 2 = 4
5. Jakub Brzeziński / Dariusz Burkat 3 + 0 = 3
6. Sylwester Płachytka / Jacek Nowaczewski 0 + 1 = 1
Zwycięzcy odcinków specjalnych (dwie rundy RSMP): Marczyk 9, Kasperczyk 4, Słobodzian 2.
Następna runda RSMP 2019 – PZM 76. Rajd Polski w dniach 28 – 30 czerwca w Mikołajkach.
fot. Tomasz Kasperczyk Rally Driver/Facebook
Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku oraz do śledzenia naszego Instagrama, aby być na bieżąco.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz