Niedzielna część rywalizacji w Rajdzie Polski jest nieco krótsza. Zaplanowano trzy, dwukrotne przejeżdżane próby - Mikołajki Max (9,34 km), Gmina Mrągowo (11,34 km) oraz wspomniane Użranki – o łącznej długości 86,44 km. Pierwszy na swoje konto zapisali wiceliderzy rajdu, czyli Finowie Huttunen i Lukka w Hyundaiu i20 R5. Trzeci czas, za Łukjaniukiem i Arnautowem, wywalczyli Habaj i Dymurski (Skoda Fabia R5), dzięki czemu przeszli w klasyfikacji FIA ERC Marczyka i Gospodarczyka, awansując także na pierwszą lokatę wśród załóg zgłoszonych do RSMP. Habaj kontynuował świetną jazdę także na następnym oesie, na którym zanotował najlepszy rezultat – ex aequo z Huttunenem.
Najwięcej zmian przyniosła jednak ostatnia próba porannej pętli. Na 22,5-kilometrowej trasie z okolic Muntowa do miejscowości Cudnochy dachowała załoga nr 8, czyli Hiroki Arai z Ilką Minor (Citroen C3 R5). Sporego pecha mieli Marczyk i Mares, którzy przez kapcie stracili świetne, wypracowane wcześniej pozycje. Przebita opona miała mniej dotkliwe konsekwencje dla Czecha, który spadł „tylko” za Habaja – z 3. na 4. miejsce. Z kolei Marczyk z piątej pozycji zsunął się aż na sam koniec pierwszej dziesiątki i musiał pożegnać się z marzeniami o pierwszym w karierze podium w rundzie FIA ERC.
W klasyfikacji drugiego etapu polskiej rundy mistrzostw Europy czołową trójkę tworzą Huttunen, Habaj oraz Chris Ingram (Skoda Fabia R5).
Zmiany zaszły także w czołówce „ośki”. Z czołowej trójki klasyfikacji 2WD, będącej jednocześnie podium młodzieżowej kategorii ERC 3 Junior, wypadli Hiszpanie – Efren Llarena i Sara Fernandez (Peugeot 208R R2) po tym jak rozbili swój samochód na Użrankach. Na finałowej pętli rajdu walkę o zwycięstwo w tych kategoriach rozegrają aktualni liderzy – estoński duet Ken Torn/Kauri Pannas w Fordzie Fiesta R2T oraz ścigająca ich załoga Sindre Furuseth i Jim Hjerpe (Peugeot 208 R2). Po 12 oesach te dwie załogi dzieli zaledwie niecałe 12 sekund.
Klasyfikacja PZM 76. Rajdu Polski po OS 12:
1. Łukjaniuk/Arnautow (RUS/RUS, Citroen C3 R5) +1:22:11,2 s
2. Huttunen/Lukka (FIN/FIN, Hyundai i20 R5) +30,5 s
3. Habaj/Dymurski (POL/POL, Skoda Fabia R5) +1:15,0 s
4. Mares/Hlousek (CZE/CZE, Skoda Fabia R5) +1:39,6 s
5. Domżała/Baran (POL/POL, Skoda Fabia R5) +2:16,6 s
6. Adielsson/Johansson (SWE/SWE, Citroen C3 R5) +2:27,8 s
7. Griebel/Winkelhofer (DEU/AUT, Skoda Fabia R5) +2:44,4 s
8. Kasperczyk/Syty (POL/POL, Ford Fiesta R5) +2:59,6 s.
9. Herczig/Ferencz (HUN/HUN, Volkswagen Polo GTi R5) +3:10,9 s
10. Marczyk/Gospodarczyk (POL/POL, Skoda Fabia R5) +3:54,0 s
fot. Karolina Borkowska/MotoReporter24.pl
Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku oraz do śledzenia naszego Instagrama, aby być na bieżąco.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz