ZOBACZ TAKŻE: Kajetanowicz i Szczepaniak rezygnują z VW Polo GTI R5
Na liście zgłoszeń widnieje 12 aut klasy WRC: Citroen C3 (Sebastien Ogier, Esapekka Lappi), Ford Fiesta (Teemu Suninen, Elfyn Evans oraz Martin Prokop, który skorzysta ze starszego modelu), Toyota Yaris (Kris Meeke, Ott Tanak, Jari-Matti Latvala, Juho Hanninen) oraz Hyundai i20 Coupe (Dani Sordo, Thierry Neuville, Andreas Mikkelsen).
W WRC2 zobaczymy 10 załóg, wśród nich Kajetana Kajetanowicza i Maćka Szczepaniaka, którzy zrezygnowali z Volkswagena Polo GTI R5 na rzecz Skody Fabii R5. Załoga przeszła już testy w swoim nowym aucie, nagranie z pokładu możecie zobaczyć poniżej. Polacy będą rywalizować m.in. z Ole Christianem Veiby (VW Polo GTI R5), Takamoto Katsutą (Fiesta R5) i Nikołajem Griazinem (Fabia R5).
W ramach WRC2 Pro rywalizować będą 4 załogi: Mads Ostberg/Torstein Eriksen (C3 R5), Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen (Fabia R5 Evo), Jan Kopecki/Pavel Dresler (Fabia R5 Evo) i Gus Greensmith/Elliott Edmondson (Fiesta R5). Nie zobaczymy wśród nich niestety Łukasza Pieniążka, którego zgłoszenie do rajdu zostało wycofane. Związane jest to z problemami finansowymi polskiego kierowcy.
ZOBACZ TAKŻE: Problemy finansowe Pieniążka uniemożliwiają kolejne starty w WRC
Tegoroczny Rajd Sardynii obejmie 19 odcinków specjalnych o łącznej długości 310,52 km. Główną rywalizację poprzedzi czwartkowy odcinek testowy - Olmedo (3,92 km), po czym wieczorem rajd otworzy próba Ittiri Arena Show (2,00 km). W piątek na zawodników czekać będą cztery odcinki pokonywane dwukrotnie: Tula (22,25 km), Castelsardo (14,72), Tergu-Osilo (14,14 km) oraz Monte Baranta (10,99 km).
W sobotę walka rozgrywać się będzie na kolejnych trzech odcinkach, które załogi będą przejeżdżać dwa razy: Coiluna-Loelle (14,97 km), Monti di Ala (28,21 km) oraz Monte Lerno (28,03 km).
Ostatniego dnia rajdu rozegrane zostaną ostatnie dwa oesy pokonywane dwukrotnie: Cala Flumini (14,06 km) oraz Sassari-Argentiera (6,89 km). Drugi przejazd odcinka Sassari-Argentiera będzie dodatkowo punktowanym Power Stagem, zamykającym rywalizację.
fot. Kajetan Kajetanowicz/FB
Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku oraz do śledzenia naszego Instagrama, aby być na bieżąco.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz