Z "zerówkami" pojadą załogi Jakub Greguła/Grzegorz Dachowski (Subaru Impreza STi R4) oraz Marek Kluszczyński i Maciej Maciejewski (Subaru Impreza S5 Proto). Jakub Greguła, kierowca subaru Poland Rally Team, 16. sierpnia skończył 18 lat i będzie to jego szósty występ na rajdowych odcinkach.
Na liście startowej nie zabrakło stale startujących załóg - w Citroenach C3 WRC zobaczymy duety Ogier/Ingrassia i Lappi/Ferm, w Fiestach WRC - Suninen/Lehtinen i Greensmith/Edmondson, w Yarisach WRC - Meeke/Marshall, Tanak/Jarveoja i Latvala/Anttila, a w i20 WRC - Sordo/del Barrio i Neuville/Gilsoul. Oprócz stałych duetów, tradycyjnie startujących się w WRC, pojawią się m.in.: Takamoto Katsuta, który zaliczy swój drugi start z kierownicą auta WRC (Toyota Yaris WRC), Eric Camilli, który będzie rywalizował w WRC2 Pro oraz Kajetan Kajetanowicz, który zaliczy swój powrót do Polo R5, po chwilowej zmianie auta na Fabię po problemach z Volkswagenem.
– Za nami dwa dni długich i kompleksowych testów samochodu. Mam nadzieję, że odczucia podczas rajdu będą podobne do tych z testów, które były naprawdę dobre. Teraz w pełni koncentrujemy się już na samych zawodach. Czeka nas trochę zmian względem ubiegłorocznej edycji. Organizatorzy przygotowali nowe odcinki. To zawsze był trudny rajd, z rozciągniętymi dniami rywalizacji. W samą sobotę pokonamy łącznie blisko 160 kilometrów, w tym dwa przejazdy najdłuższego, charakterystycznego i wyjątkowego w tym w rajdzie odcinka Panzerplatte, mierzącego ponad 41 kilometrów! Podekscytowani i jak zwykle zmotywowani wyczekujemy już startu. Wiem, że z nami będzie na miejscu wielu kibiców z Polski — a to dla mnie bardzo ważne – komentuje Kajetan Kajetanowicz, kierowca LOTOS Rally Team.
Aktualnie w klasyfikacji generalnej sezonu 2019 lideruje Estończyk Ott Tanak (180 pkt.). Drugie miejsce zajmuje Sebastien Ogier (158 pkt.), który ma jedynie 3 punkty przewagi nad Thierrym Neuvillem. Dalej, na czwartej pozycji, jest najlepszy kierowca M-Sportu, czyli Elfyn Evans, z dorobkiem 78 pkt.
Na 53 załogi będzie czekać 19 odcinków specjalnych, z czego pierwszy, SSS St. Wendeler Land (5,20 km) wystartuje w czwartek, 22.08 o 19:08, jednak od 10:00 tego samego dnia będzie on trasą odcinka testowego.
Na piątek organizator zaplanował 2 pętle po 3 odcinki - Stein und Wein (19,44 km), Mittelmosel (22 km) oraz Wadern-Weiskirchen (9,27 km).
Sobota będzie najbardziej wymagającym dniem dla załóg, gdyż zaplanowano na ten dzień 3 pętle. Pierwsza z nich to dwie próby sportowe pokonywane dwukrotnie - Freisen (14.78 km) i Römerstraße (12.28 km), zaś pozostałe dwie składać się będą z odcinków Arena Panzerplatte (10.73 km) oraz Panzerplatte (41.17 km). Łącznie daje to do przejechania 8 odcinków specjalnych o długości niecałych 158 km.
W niedzielę załogi wyjadą na łącznie cztery próby sportowe - będą to Grafschaft (28.06 km) i Dhrontal (11.69 km), które pokonać będzie trzeba dwukrotnie. Rywalizacja o zwycięstwo w Rajdzie Niemiec planowo zakończy się tuż przed 13:00 w niedzielę, 25.08 (ostatni odcinek specjalny, dodatkowo punktowany jako Power Stage, ma wystartować o 12:18).
fot. Kajetan Kajetanowicz/FB
Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku oraz do śledzenia naszego Instagrama, aby być na bieżąco.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz