Trzeci dzień zmagań przebiegł pod znakiem bezbłędnej jazdy Kajetana Kajetanowicza i Macieja Szczepaniaka oraz dalszej rywalizacji dwóch załóg z ekipy Citroena - Ogier/Ingrassia i Lappi/Ferm. Te dwa duety, po 13 odcinkach specjalnych dzieli jedynie 0,2 sekundy, z korzyścią dla francuskiej dwójki. Na tymczasowym podium są także Mikkelsen i Jaeger (+1:17.1 min). Lotos Rally Team aktualnie jest najszybszy wśród aut R5 i pewnie prowadzi w klasie WRC2.
Tuż za Andreasem Mikkelsenem i Andersem Jaegerem, gdyż mająca jednie 9,8 sekundy straty, plasuje się najlepsza załoga jadąca Fordem Fiestą WRC - Teemu Suninen i Jarmo Lehtinen (+1:26,9 min). Piąte miejsce zajmuje duet Sordo/del Barrio (+2:24,7 min), zaś kolejne dwie lokaty należą do załóg Toyoty - Latvala/Anttila (+3:14.4 min) i Meeke/Marshall (+3:29,5 min). Na ósmej pozycji są Neuville i Gilsoul (+4:38.2 min), którzy spadli z 3. miejsca po rolowaniu na pierwszym dzisiejszym odcinku specjalnym. Błąd belgijskiego duetu możecie zobaczyć na filmie poniżej.
Dziewiąta w klasyfikacji generalnej jest załoga Tidemand/Floene (+6:55.8 min). Najlepszą dziesiątkę zamyka najszybszy duet jadący autem klasy R5, czyli Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak (+12:52.5 min). Lotos Rally Team pewnie prowadzi w kategorii WRC2, a także wyprzedza wszystkich zawodników rywalizujących w klasie WRC2 Pro. We wspomnianej klasie liderują Greensmith i Edmondson (11. miejsce w klasyfikacji generalnej, 13:50.1 min. straty do lidera), po zmianie koła w Fabii Kopecky'ego i Dreslera (12. miejsce w "generalce", +14:50.8 min).
W WRC2 najlepszą trójkę kompletują niezmiennie Bulacia i Kretu z 3:06,7 min straty do polskiej załogi oraz Andolfi i Inglesi (+9:25.4 min). Zawodnicy zajmują kolejno 13. oraz 14. pozycję w klasyfikacji generalnej.
Z czołowej pierwszej dziesiątki wypadli Ott Tanak i Martin Jarveoja. Przed startem do OS9 doszło do awarii w ich Toyocie Yaris WRC, co wykluczyło ich z dalszej walki o punkty do klasyfikacji generalnej. Przed startem w Rajdzie Turcji estońska załoga zajmowała pierwsze miejsce w punktacji sezonu 2019 i nie zapowiada się, by uległo to zmianie. Aby Tanak spadł na drugie miejsce, Neuville musiałby wygrać ten rajd i dodatkowo zdobyć co najmniej 4 punkty na Power Stage'u, co wydaje się niemożliwe patrząc na stratę Belga do lidera imprezy. Estończycy wrócą na trasy rajdu jutro, aby powalczyć o cenne "oczka" na Power Stage'u. Moment awarii Toyoty Yaris WRC możecie zobaczyć na poniższym materiale wideo.
- Podjechaliśmy tutaj [red.: na miejsce przed startem OS9] i nic nie możemy zrobić z autem. Nie możemy go uruchomić. To coś z elektryką, brak jakichkolwiek symptomów. Pięć kilometrów temu zgasiliśmy silnik, po chwili go uruchamiając i nic takiego się nie wydarzyło. Nie ma potrzeby sprawdzać wszystkiego teraz. Wrócimy do walki w Walii. Ciężko rywalizować o tytuł, jeśli mamy problemy takie jak ten - powiedział Tanak przed startem dziewiątego odcinka specjalnego.
Niedziela będzie ostatnim dniem rywalizacji w Rajdzie Turcji. Na zawodników będą czekać 4 odcinki specjalne - Marmaris (7.05 km), Gökçe (11.32 km) oraz Çiçekli (13.20 km), z czego pierwszy z wymienionych będzie dodatkowo punktowanym Power Stagem. Pierwsza załoga wyjedzie na OS14 Marmaris 1 o 8:38. Zwycięzcę imprezy powinniśmy poznać około godziny 12:30.
Niedziela będzie ostatnim dniem rywalizacji w Rajdzie Turcji. Na zawodników będą czekać 4 odcinki specjalne - Marmaris (7.05 km), Gökçe (11.32 km) oraz Çiçekli (13.20 km), z czego pierwszy z wymienionych będzie dodatkowo punktowanym Power Stagem. Pierwsza załoga wyjedzie na OS14 Marmaris 1 o 8:38. Zwycięzcę imprezy powinniśmy poznać około godziny 12:30.
fot. Kajto.pl
Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku oraz do śledzenia naszego Instagrama, aby być na bieżąco.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz