Na drugim miejscu uplasowali się Sylwester Płachytka i Jacek Nowaczewski (Skoda Fabia R5), którzy mają na swoim koncie 90 punktów, podobnie jak Francuzi, ale nie wygrali żadnego rajdu w sezonie. Trzecie miejsce przypadło Marcinowi Słobodzianowi i Kamilowi Kozdroniowi (Skoda Fabia R5), którzy wygrali w rajdzie najwięcej, 9 spośród 19 odcinków specjalnych. Mistrzowskie tytuły zapewnili sobie już wcześniej Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia R5), a wicemistrzowskie Tomasz Kasperczyk i Damian Syty (Ford Fiesta R5).
Rozgrywany w bardzo trudnych warunkach rajd miał do ostatnich metrów niesamowitą dramaturgię. Spośród piętnastu odcinków specjalnych dwóch pierwszych etapów aż siedem zostało rozegranych już w ciemnościach i bardzo często przy padającym deszczu lub we mgle. Ostatnie, niedzielne cztery oesy przebiegały już po suchej nawierzchni.
Doświadczony Bryan Bouffier, który ma na swoim koncie trzy tytuły mistrza Polski i Francji oraz zwycięstwo w legendarnym Rajdzie Monte Carlo objął prowadzenie po ósmej próbie sportowej i nie oddał go już do mety. Jednak dopiero ostatnie kilometry finałowego odcinka Power Stage zadecydowały o jego tytule drugiego wicemistrza Polski w tym sezonie. Po 1/3 dystansu Słobodzian o 2 sekundy wyprzedzał Bouffiera i w takiej konfiguracji trzeci czas Płachytki dawał mu trzecie miejsce w klasyfikacji końcowej RSMP. W końcówce Bouffier był jednak znacznie szybszy od Słobodziana i dzięki wygraniu oesu róznicą zaledwie 0,2 sekundy zdobył 5 punktów, Słobodzian 4, a Płachytka 3. Taka klasyfikacja na Power Stage’u dała tytuł drugich wicemistrzów Polski Bouffierowi i Pansieriemu.
Przed rajdem wydawało się, że największe szanse na trzeci stopień podium mają Łukasz Kotarba i Kacper Wróblewski, ale ostatecznie kończą sezon na 5 i 6 miejscu w klasyfikacji mistrzostw Polski.
Mistrzowskie tytuły wywalczyli natomiast Jakub Brzeziński w klasie Open 4WD oraz Łukasz Lewandowski w prestiżowej „ośce” (2WD) - wśród samochodów napędzanych tylko na jedną oś.
Michał i Jacek Pryczek sięgnęli z kolei po mistrzowskie tytuły w klasie HR2 startując uwielbianym przez kibiców Subaru Imprezą 555.
Najwięcej odcinków w rajdzie wygrał Marcin Słobodzian, który odnotował najlepsze czasy na 9 oesach, Bryan Bouffier był najszybszy na 7 próbach, a Sylwester Płachytka na 3.
53. Rajd Dolnośląski – Hotel Zieleniec był ostatnią runda RSMP 2019 i jedną z trzech kategorii pierwszej co oznaczało dla zawodników podwójne punkty na mecie. Oesy finałowej rundy liczyły 216,25 km – najwięcej spośród wszystkich pozostałych rajdów krajowego czempionatu.
1. Bryan Bouffier / Xavier Panseri (2:01:46,5)
2. Sylwester Płachytka / Jacek Nowaczewski (+38,1)
3. Marcin Słobodzian / Kamil Kozdroń (+54,0)
4. Kacper Wróblewski / Jacek Spętany (+02:31,3)
5. Łukasz Kotarba / Tomasz Kotarba (+05:02,6)
6. Jakub Brzeziński / Dariusz Burkat (+08:07,9)
7. Łukasz Kabaciński / Michał Kuśnierz (+12:58,4)
8. Artur Rowiński / Magdalena Tokarska (+13:08,7)
9. Szymon Cieślak / Krystian Korzeniowski (+13:56,6)
10. Marek Nowak / Adam Grzelka (+18:39,5)
Klasyfikacja RSMP 2019:
1. Mikołaj Marczyk - 178 pkt
2. Tomasz Kasperczyk - 136 pkt
3. Bryan Bouffier - 90 pkt
4.Sylwester Płachytka - 90 pkt
5. Łukasz Kotarba - 86 pkt
6. Kacper Wróblewski - 82 pkt
7. Marcin Słobodzian - 75 pkt
8. Łukasz Habaj - 55 pkt
9. Grzegorz Grzyb - 54 pkt
10. Łukasz Byśkiniewicz - 40 pkt
fot. Piotr Paprocki/MotoReporter24.pl
Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku oraz do śledzenia naszego Instagrama, aby być na bieżąco.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz