ZOBACZ TEŻ: Rajd Barbórka 2019: Harmonogram, mapy odcinków, lista zgłoszeń, relacje na żywo
- Cieszę się niezmiernie, na samą myśl o jeździe samochodem klasy WRC mam gęsią skórkę. Po długim i pełnym emocji sezonie to piękne zwieńczenie. I choć ten samochód nie jest idealnym wyborem na sprinterskie odcinki Barbórki, bo jego atuty można poczuć dopiero przy prędkościach, których tu nie osiągamy, gdy tylko pojawiła się możliwość takiego startu - nie zastanawiałem się długo. Wiem, ile to znaczy dla naszych kibiców, gdy pojawia się samochód, który w Polsce mogą zobaczyć tylko przy tej okazji. Chcę ponownie dać im dobre widowisko. Do zobaczenia w Warszawie! - komentuje Kajetan Kajetanowicz, trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy, zdobywca drugiego miejsca WRC2.
Ford Fiesta WRC posiada silnik o pojemności 1,6-litra, który generuje 380 koni mechanicznych, przy 450 Nm. Rajdówka napędzana jest na obie osie. Od samochodu klasy R5, którym Kajetanowicz rywalizuje w mistrzostwach świata, różni się podzespołami i widocznie większym pakietem aerodynamicznym. Jego waga to 1190 kilogramów, czyli regulaminowe minimum, które zgodnie z przepisami musi być utrzymane.
Tegoroczna edycja Rajdu Barbórka składa się z sześciu odcinków specjalnych, których łączna długość wynosi ponad 31 kilometrów. Rywalizację rozpocznie próba Tor Modlin o długości 6,23 km, pokonywana dwukrotnie (start o 8:00 i 8:15). Następnie załogi przejadą do Bemowa, gdzie na autodromie wytyczone zostaną dwa odcinki o długości 4,12 km (start o 9:30 oraz 9:45). Po nich zaplanowano trzydziestominutowy serwis, również na terenie autodromu Bemowo. Po nim załogi udadzą się na Służewiec, gdzie rozegrane zostaną dwie finałowe próby o długości 5,38 km każda (starty o 11:00 oraz 11:15). Około godziny 12:00 poznamy wyniki rajdu i listę załóg, które dostały się do rywalizacji na osobno liczonym Kryterium Asów na ulicy Karowej. O 17:00 rozpoczną się tam przejazdy pokazowe, a właściwa rywalizacja ruszy o godzinie 18:30. Transmisję na żywo obejrzeć będzie można na antenie TVN Turbo.
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS, a także Delphi Technologies, Driving Experience oraz Pirelli.
Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku oraz do śledzenia naszego Instagrama, aby być na bieżąco.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz