Łukasz Byśkiniewicz po trzech sezonach rywalizacji za kierownicą Hyundaia i20 R5 przesiada się nowego Forda Fiesta Rally3. Polski dziennikarz TVN Turbo i kierowca rajdowy jest już po pierwszych testach auta. W programie startów na sezon 2021 są wszystkie rundy Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski oraz Rajd Barbórka. Pierwszy start w Fieście Rally3 Byśkiniewicz zaliczy już w nadchodzący weekend.
Łukasz Byśkiniewicz na rajdowych odcinkach specjalnych jest obecny nieprzerwanie od ponad 10 lat. Początkowo startował autami klasy R2, by po 4 pełnych sezonach sprawdzić się w Clio RS R3T. Następnie wrócił do kategorii R2 na 2 lata, za sprawą startów Oplem Adamem R2. Ostatnie 3 sezony rywalizował Hyundai'em i20 R5. W swojej historii startów Byśkiniewicz wygrał jeden rajd - była nim Cieszyńska Barbórka w 2019 roku. W Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski jego najlepszą lokatą było czwarte miejsce po raz pierwszy wywalczone w Rajdzie Świdnickim KRAUSE, również w 2019 roku.
Nowe auto Łukasza Byśkiniewicza jest odrobinę słabsze od samochodów klasy Rally2 (wcześniej nazywanych "R5"), jednakże również ma napęd na obie osie. Silnik w tym aucie kategorii Rally3 ma 3-cylindrowy silnik o pojemności 1,5 litra. Ford Fiesta został przygotowany w specyfikacji szutrowej w krakowskim oddziale M-Sportu.
Byśkiniewicz i Cieślar będą pierwszą polską załogą, a drugą na świecie, która zaprezentuje najnowszą rajdową broń w boju na odcinkach specjalnych. W marcu fabryczny samochód M-Sportu pojawił się na odcinkach specjalnych mistrzostw Finlandii. Polski debiut Forda Fiesta Rally3 nastąpi już w ten weekend 10-11 kwietnia podczas pierwszej rundy Tarmac Masters w Nowej Rudzie na Dolnym Śląsku. Dla załogi będzie to start treningowy, pozwalający na poznanie zupełnie nowej konstrukcji. Jest to także jeden z etapów przygotowań do zbliżającego się najważniejszego rajdowego cyklu w Polsce.
W ubiegły wtorek, 6 kwietnia, polski kierowca sprawdził Fiestę na luźnej nawierzchni toru Silesia Ring pokonując na nim ponad 100 km. Film z jazd możecie obejrzeć poniżej. Za kierownicą auta usiadł także Patryk Mikiciuk, redakcyjny kolega Byśkiniewicza.
- Jest jeszcze lepiej niż się spodziewałem- genialne zawieszenie, świetny balans, mega łatwość w prowadzeniu, a słuchanie poleceń kierowcy... level expert. Prawdziwa rajdówka z krwi i kości bez kompleksów, o czym przekonał się też Patryk Mikiciuk. To on miał zaszczyt ubrudzić Fiestę Rally3 jako pierwszy - napisał na swoim fanpage'u Łukasz Byśkiniewicz.
Byśkiniewicz i Cieślar zapowiadają intensywny i ciekawy sezon ze wsparciem jeszcze większego grona Partnerów. W sezonie 2021 głównym Mecenasem TVN TURBO RALLY TEAM'u jest grupa Auto Partner ze swoją marką MaXgear. Załogę w kolejnym już sezonie wspierają także: NOVOL, Tekom Technologia Sp. z o.o - monitoring pojazdów GPS , Kratki.pl - kominki • biokominki • ogrzewacze, Michelin oraz Siren7 - Rozumiemy język zwierząt. Do mocnego grona dołącza także firma Blachy Pruszyński, doceniająca emocje i rywalizacje sportowe w wielu dyscyplinach.
Nadchodzący sezon i auto szeroko skomentował Łukasz Byśkiniewicz:"Wchodzimy w zupełnie nowe. Pracuję w TVN TURBO od 14 lat i jestem wielkim szczęściarzem, że robię to co kocham, czyli jestem tak blisko motoryzacji. Jako dziennikarz przyglądam się samochodowym premierom i testuję najnowsze modele, które pojawiają się na rynku. Gdy tylko usłyszałem o nowym Fordzie Fiesta Rally3 pomyślałem, że fajnie byłoby ją przetestować. Oczywiście nie interesowało mnie, ile ma miejsca na nogi, czy jest wygodna i jaką ma pojemność bagażnika. Na zaproszenie M-Sport Polska wsiadłem do Fiesty Rally3 podczas dnia testowego. Zaraz zapadła decyzja o „teście długodystansowym” i pojechaniu całego cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Ford Fiesta Rally3 z napędem na cztery koła to zupełnie nowa konstrukcja, w zupełnie nowej klasie. Lubimy wyzwania i ryzyko, a przesiadka do samochodu, który dopiero wyjechał z fabryki zawsze obarczona jest dozą niepewności. Ale... po pierwszych metrach przekonałem się, że auto daje bardzo dużo frajdy, ma potencjał i jest bardzo przyszłościowe.
Razem ze Zbyszkiem jako pierwsi w Polsce wsiadamy do samochodu klasy Rally3. Już 10-11 kwietnia zobaczycie nas na pierwszej rundzie Tarmac Masters. Będzie to absolutny debiut tego auta na odcinkach specjalnych w Polsce i drugi jego start na świecie. Trudno w tej chwili powiedzieć jak szybki to samochód i gdzie dokładnie się znajdzie pomiędzy Rally4, a Rally2. Dowiemy się o tym już podczas najbliższego startu. Samochód został zakupiony przez APRMotorsport, a opiekować się nim będzie doświadczona ekipa Kumiega Racing.
„Bardzo się ucieszyłem, gdy Łukasz zadzwonił do mnie i powiedział, że będziemy startować w pełnym sezonie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2021. Jeszcze lepszą informacją była ta o zupełnie nowym samochodzie klasy Rally3. Cieszę się, że wsiadamy do Fiesty Rally3 i przecieramy szlaki. Co by nie mówić: pojawienie się nowej klasy z napędem na cztery koła to historyczny moment w rajdach. Uważam, że jest to klasa, która licznie rozjedzie się po całym świecie, a my z Byśkim jako pierwsi zaprezentujemy najnowsze dziecko krakowskiego oddziału M-Sport Poland. Widziałem nową Fiestę na żywo i przejechałem się nią kilkaset metrów. Zrobiła na mnie bardzo dobre wrażenie, szczególnie jej elastyczny silnik z wielkim momentem obrotowym. Wierzę, że te samochody stworzą ciekawą i emocjonującą rywalizacją dla zawodników i kibiców. Po zajęciu 4. miejsce w generalce RSMP 2020 teraz skupiamy się na zdobyciu tytułu Mistrza Polski w nowej klasie. Do zobaczenia na rajdach, a także przed ekranami telewizorów, komputerów i telefonów.”
fot.: fb.com/LukaszByskiniewiczTVNTurbo
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz