Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk zajęli drugie miejsce w Rally Cup Ignalina - litewskiej imprezie organizowanej na wschodzie kraju. Dla polskiego duetu start w tym rajdzie był treningiem przed wejściem w rajdowy sezon. Na mecie oprócz Orlen Rally Teamu pojawiły się inne załogi reprezentujące biało-czerwone barwy, m.in. Chwietczuk/Baran oraz Kocik/Wach.
Rally Cup Ignalina liczył 8 odcinków specjalnych podzielonych na dwie równe pętle o łącznej długości wynoszącej 56,5 km. Na wszystkich triumfowała litewska załoga Martynas Samsonas/Ervinas Snitkas (Ford Fiesta N5) kończąc rywalizację z równo 33-sekundową przewagą nad drugim duetem - Mikołajem Marczykiem i Szymonem Gospodarczykiem (Škoda Fabia Rally2 evo).
Orlen Team na ośmiu próbach sportowych zanotował kolejno czasy: czwarty, drugi, trzeci, drugi, trzeci, czwarty oraz drugi.
- Wydawało się, że to będzie mały i przyjemny rajd - powiedział na półmetku rywalizacji Mikołaj Marczyk - Od pierwszych zakrętów przyczepność nas zaskakiwała, była mniejsza niż się wydawało. Na dodatek koleiny w tym regionie robią się bardzo rozjeżdżone i auto, nawet w drugich pętlach, wpadając dość szybko ucieka nam. Mieliśmy kilka takich sytuacji, których nie planowałem w ramach tego startu.
Podium skompletował duet Jurkevičius/Paliukėnas (Škoda Fabia Rally2 evo) ze stratą 48,1 sekundy do liderów.
Czwarte miejsce wywalczyli Adrian Chwietczuk i Jarosław Baran (+1:37,6 min, Škoda Fabia Rally2 evo). Z polskich duetów do mety rajdu dojechali także: Kocik i Wach (6. miejsce, +2:50,5 min, Ford Fiesta Rally2), Kubik i Sadowski (9. miejsce, +5:06 min, BMW M3 E46 Compact), Widlak i Dymurski (13. miejsce, +6:20,9 min, Ford Fiesta Rally 3), Jocz i Judycki (18. miejsce, +8:44,1 min, Ford Fiesta R2) oraz Złomańczuk i Jamroziak (29. miejsce, +10:27,4 min, BMW 318iS).
Klasyfikacja rajdu była podzielona na 5 klas. W kategorii R5 liderami była wspomniana załoga Samsonas/Snitkas. W 2WD najlepszy okazał się być duet Gezevičius/Nenartavičius wyprzedzając o 44 sekundy Polaków - Jocza i Judyckiego. Spośród polskich załóg dobrze wypadli także Bubik i Sadowski wygrywając w 2WD+ z przewagą 40 sekund nad Trapuilem i Meilūnasem. W klasie 4WD pewnie wygrali Čapkauskas i Juršys. W ostatniej z klas, czyli aut historycznych, gdzie rywalizowały 3 załogi, w Ładzie 2105 VFTS najlepsi byli Ciutele i Zvicevicius.
fot. RallyFreaks
Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku oraz do śledzenia naszego Instagrama, aby być na bieżąco.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz