8. edycja Rajdu Nadwiślańskiego została pierwotnie zaplanowana na 15 maja. W związku z ograniczeniami i obostrzeniami związanymi z sytuacją epidemiczną ostatecznie Organizatorzy zmuszeni byli zmienić datę rajdu na 16-17 lipca. Trasa Rajdu Nadwiślańskiego uległa modyfikacji w porównaniu do pierwotnych założeń i będzie wynosiła niecałe 120 kilometrów odcinków specjalnych. Zawodnicy pokonają 4 różne odcinki, które będą przejeżdżane dwukrotnie, a cały harmonogram rajdu został podzielony na 4 pętle. Rajd będzie bardzo kompaktowy, ponieważ wszystkie odcinki zostaną rozegrane w ciągu jednego dnia.
Na chwilę obecną liderem mistrzostw w klasyfikacji generalnej jest duet Marczyk/Gospodarczyk, który zgromadził na swoim koncie 75 punktów. V-ce liderem niespodziewanie zostali Chwietczuk z Baranem, którzy mają 55 punktów i tylko o jeden punkt wyprzedzają załogę Chychała/Rozwadowski. Na czwartym miejscu jest duet Kasperczyk/Syty, który wyprzedza jednego z faworytów sezonu Grzegorza Grzyba z Michałem Poradziszem.
W klasyfikacji generalnej „ośki” prowadzi załoga Brzeziński/Burkat – 71 pkt., przed Krzysztofem Bubikiem – 65 pkt. oraz duetem Sroka/Kielar 59 pkt.
W kategorii Rally 3 prowadzą Typa/Pochroń – 72 punkty, drudzy są Byśkiniewicz/Cieślar – 70 pkt., a trzeci Bolek/Jastrzębski – 54 pkt.
Przed Rajdem Nadwiślańskim sytuacja jest bardzo ciekawa. Przede wszystkim spodziewamy się dużo większej ilości załóg, co sprawi, że o punkty będzie jeszcze trudniej, a poza tym dużą niewiadomą jest start w tym rajdzie i w dalszej części sezonu obecnych liderów – Mikołaja Marczyka i Szymona Gospodarczyka. Marczyk zapytany po Rajdzie Polski o swoje dalsze plany na udział w Mistrzostwach Polski powiedział, że koncentruje się przede wszystkim na Mistrzostwach Europy, jednak dodał, że nie wyklucza jeszcze jednego lub dwóch startów także w Polsce. Nie zdradził jednak, które rajdy bierze ewentualnie pod uwagę.
Może więc w Puławach Marczyka zabraknąć, a wówczas po Nadwiślańskim może dojść do zmiany lidera. W tym rajdzie można zdobyć maksymalnie 35 punktów, zatem szansę na objęcie prowadzenia w klasyfikacji generalnej będą miały załogi Chuchała/Rozwadowski oraz Chwietczuk/Baran.
Ciekawa sytuacja dotyczy także „ośki”. Bubik zapowiadał już, że w tym sezonie zamierza powalczyć o tytuł mistrzowski, a szybki Rajd Nadwiślański wydaje się być dobrą okazją do zaatakowania pozycji lidera. Trzeba jednak pamiętać, że na starcie Rajdu Nadwiślańskiego oprócz Brzezińskiego i Sroki powinniśmy także zobaczyć Szymona Cieślaka, który zapowiadał starty na nawierzchniach asfaltowych, na których jest niezwykle szybki. Jeśli mowa o Cieślaku pojawia się kolejny znak zapytania. Kto będzie jego pilotem? Cieślak zapowiadał starty wspólnie z Pawłem Pochroniem, ale podczas pierwszych dwóch eliminacji zobaczyliśmy Pawła na prawym fotelu Radka Typy, który prowadzi aktualnie w klasyfikacji Rally 3.
Pytań i kontrowersji jest zatem wiele, dlatego serdecznie zapraszamy na Rajd Nadwiślański. Odcinki specjalne nie będą zamknięte dla kibiców. Apelujemy jednak o przestrzeganie zasad i wymogów bezpieczeństwa, a także przepisów związanych z sytuacją epidemiczną.
Rajd będzie można śledzić na żywo za pośrednictwem Radia Rajdowego, strony rsmppl na facebooku oraz wyników online.
tekst: rsmp.pl, fot. rajdnadwislanski.pl
Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku oraz do śledzenia naszego Instagrama, aby być na bieżąco.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz