Regularne starty zakończył Rajdem Świdnickim i w tej właśnie imprezie wraca na odcinki specjalne. Skorzysta z tego samego modelu rajdówki i powalczy o kolejne podium w klasyfikacji generalnej rundy RSMP. Na prawy fotel zaprosił pilota, który do niedawna jeździł z Grzegorzem Grzybem. O kim mowa?
Pochodzi z Krakowa, w tym roku stuknęła mu trzydziestka, a w sezonach 2017 i 2018 reprezentował barwy Subaru Poland Rally Team, zdobywając m.in. tytuł mistrza Polski w klasie Open N. Za kierownicą samochodu klasy R5 zadebiutował w 2019 roku, podczas 47. edycji Rajdu Świdnickiego-Krause, w którym razem z Kamilem Kozdroniem zajął drugie miejsce.
Marcin Słobodzian, bo o nim mowa, ponownie pojawi się na krajowych oesach i wystartuje w inauguracyjnej rundzie RSMP 2022.
– Pojadę z Michałem Poradziszem. Na razie jeździliśmy razem tylko na testach, ale współpracujemy też w innych dziedzinach, więc liczę, że także i w rajdówce będzie dobrze – tłumaczy Marcin Słobodzian.
W Górach Sowich Słobodzian skorzysta z modelu rajdówki, którą zaliczył swój ostatni start w rundzie RSMP, czyli Hyundaia i20 R5. – Na razie mogę potwierdzić tylko start w Rajdzie Świdnickim. Pierwotnie planowałem pełny sezon RSMP, w innym samochodzie, ale sytuacja na świecie pokrzyżowała mi plany. Otrzymałem jednak atrakcyjną propozycję, więc przy wsparciu partnerów udało się sfinalizować start w jubileuszowym Rajdzie Świdnickim-Krause – tłumaczy krakowianin.
To właśnie w Świdnicy Słobodzian wywalczył najlepszy wynik w historii swoich startów w RSMP, czyli drugie miejsce w generalce zawodów. – Zdaję sobie sprawę z tego, że długo się nie ścigałem, ale mam nadzieję, że odpowiednio się rozgrzeję na testach. Jeśli poczuję się dobrze i pewnie za kierownicą, to nie będę kalkulował i pojadę tak szybko jak potrafię, by walczyć o czołowe lokaty – deklaruje 30-latek.
Rajdówkę dla duetu Słobodzian/Poradzisz przygotuje EvoTech. Będzie to egzemplarz i20 R5, którym jeździł m.in. Jari Huttunen – mistrz Polski z 2020 roku.
Marcin Słobodzian ma na koncie 25 startów w rundach krajowego czempionatu, z czego osiem w samochodzie klasy R5. Startował Fordem Fiestą R5, Skodą Fabią R5 oraz wspomnianą konstrukcją Hyundai Motorsport.
tekst, fot.: rsmp.pl
Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku oraz do śledzenia naszego Instagrama, aby być na bieżąco.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz