Dokładnie 21 odcinków specjalnych liczył Rajd Portugalii 2022, na którym organizatorzy Rajdowych Mistrzostw Świata świętowali okrągłą pięćdziesiątkę cyklu. Niezwykle popularne wśród kibiców zawody są legendarnym już punktem w kalendarzu, a tegoroczna edycja była pięćdziesiątą piątą w historii.
Kajetanowicz i Szczepaniak przystąpili do zmagań po świetnym, drugim miejscu w Rajdzie Chorwacji. Polacy triumfowali w Portugalii rok temu, w debiutanckim starcie ustronianina. W tym roku miało być jednak sporo trudniej: na starcie pojawiła się rekordowa liczba zawodników, a sporo z nich stanowili kierowcy fabryczni, którzy mieli za sobą nawet po 10 startów w tych zawodach. Załoga LOTOS Rally Team zrobiła jednak wszystko, by pokazać się z jak najlepszej strony i udało się jej to znakomicie. Kajto i Maciek aż 13 odcinków specjalnych kończyli na podium. W klasyfikacji generalnej WRC 2 zakończyli zmagania na drugiej pozycji, dopisując także dwa punkty za drugie miejsce na Power Stage Fafe.
– Rozpoczęliśmy i zakończyliśmy ten weekend w dobrym stylu, osiągając świetny wynik. Drugie z rzędu podium w tym sezonie i dodatkowe punkty za Power Stage w takim rajdzie i przy rekordowej konkurencji wywołuje mój uśmiech. To był rajd godny mistrzostw świata, pełen pułapek, zmiennej pogody i wysokich temperatur. Moim celem jest utrzymanie tempa czołowych kierowców globu i nadal będę ciężko pracować, by walczyć o mistrzostwo, choć w tym roku z wiadomych powodów będzie znacznie trudniej. Dziękuję Maćkowi i całemu zespołowi LOTOS Rally Team, bo wszyscy wykonali doskonałą robotę! Dziękuję za wsparcie kibicom i partnerom, bez których nie mógłbym robić tego, co kocham. Teraz wracamy do Polski i już nie mogę doczekać się, gdy będę mógł uściskać moją rodzinę! – mówił na mecie Kajetan Kajetanowicz, reprezentant LOTOS Rally Team.
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS, a także partner techniczny Delphi Technologies, Pirelli, SJS Driving Experience oraz Grupa Sikora.
Rajd Portugalii 2022, nieoficjalna klasyfikacja WRC 2:
- Rossel/Sarreaud (Francja, Citroën C3 Rally2) 3:58:08,1 s
- Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, Škoda Fabia Rally2 evo) +1:12,1 s
- Ingram/Drew (Wielka Brytania, Škoda Fabia Rally2 evo) +5:54,7 s
- Marczyk/Gospodarczyk (Polska, Škoda Fabia Rally2 evo) +7:09,4 s
- Araújo/Ramalho (Portugalia, Škoda Fabia Rally2 evo) +7:47,9 s
- Teodósio/Teixeira (Portugalia, Hyundai i20 N Rally2) +8:10,4 s
- Prokop/Ernst (Czechy, Ford Fiesta Rally2) +9:24,7 s
- Raoux/Magat (Francja, VW Polo GTI Rally2) +31:35,7 s
- Rosati/Prévot (Francja, Hyundai i20 Rally2) +31:38,0 s
- Al-Rashed/Magalhães (Arabia Saudyjska/Portugalia, VW Polo GTI Rally2) +34:17,2 s
Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku, aby być na bieżąco.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz