Jak określali zawodnicy, był to jeden z najtrudniejszych etapów, w jakich przyszło im rywalizować. Organizator zaplanował na sobotę siedem odcinków specjalnych o łącznej długości blisko 157 kilometrów. Jedną z głównych ról odegrała pogoda, a dokładniej padający deszcz podczas drugiej pętli zmagań.
Kajetanowicz i Szczepaniak kontynuowali dziś bardzo dobre i przede wszystkim skuteczne tempo, rywalizując z załogami fabrycznymi w najliczniejszej kategorii WRC 2, w której wystartowało ich ponad 40. Przed finałowym etapem reprezentanci LOTOS Rally Team zajmują wysokie, trzecie miejsce.
– To był bardzo trudny, ale udany dzień dla nas. Byliśmy przygotowani na to wyzwanie, bo to Rajd Portugalii, runda mistrzostw świata, wymagająca wiele od sprzętu i od załóg. Kończymy dzisiejszy etap na trzecim miejscu, co przy ponad 40 załogach, które wystartowały w naszej klasie, uważam za dobry wynik, choć zawsze chcę walczyć o więcej. Przed nami ostatnia odsłona rywalizacji: zdecydowanie krótszy dzień niż pozostałe, ale nie mniej wymagający. Cały zespół LOTOS Rally Team pracuje znakomicie, a samochód spisuje się bez zarzutów. Jestem zadowolony i jutro z uśmiechem na ustach będziemy cisnąć dalej – podsumowuje Kajetan Kajetanowicz, kierowca LOTOS Rally Team.
Zawody zakończy niedzielny etap, który rozpocznie się odcinkiem Felgueiras (8,91 km). Po nim OS Montim (8,96 km) oraz Fafe (11,18 km), z kultową hopą i tłumami kibiców przy trasie. Potem zawodnicy powrócą na odcinek Felgueiras, a rajd zakończą ponownym przejazdem OS Fafe, rozgrywanym jako dodatkowo punktowany Power Stage. Łącznie 55. Rajd Portugalii będzie liczył 330,17 km.
Starty Kajetana Kajetanowicza wspierają strategiczny partner LOTOS Rally Team – Grupa LOTOS, a także partner techniczny Delphi Technologies, Pirelli, SJS Driving Experience oraz Grupa Sikora.
Rajd Portugalii 2022, nieoficjalna klasyfikacja WRC 2 po OS 16:
- Suninen/Markkula (Finlandia, Hyundai i20 Rally2) 3:23:55,2 s
- Rossel/Sarreaud (Francja, Citroën C3 Rally2) +30,5 s
- Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, Škoda Fabia Rally2 evo) +1:54,2 s
- Ingram/Drew (Wielka Brytania, Škoda Fabia Rally2 evo) +6:04,7 s
- Marczyk/Gospodarczyk (Polska, Škoda Fabia Rally2 evo) +7:22,4 s
- Araújo/Ramalho (Portugalia, Škoda Fabia Rally2 evo) +8:11,7 s
- Teodósio/Teixeira (Portugalia, Hyundai i20 N Rally2) +8:24,0 s
- Prokop/Ernst (Czechy, Ford Fiesta Rally2) +9:20,9 s
- Guerra jr./Fernández (Meksyk/Hiszpania, Škoda Fabia Rally2 evo) +9:25,4 s
- Rosati/Prévot (Francja, Hyundai i20 Rally2) +27:56,8 s
Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku, aby być na bieżąco.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz