Rajd Polski już po raz 53. stanowi część kalendarza FIA ERC. Tak imponującego stażu w tym cyklu nie ma żadna inna impreza. Do Mikołajek, gdzie tradycyjnie już zlokalizowano bazę rajdu i park serwisowy, uczestnicy mistrzostw Europy przyjadą po rywalizacji w dwóch pierwszych rundach sezonu – Rajdzie Serras de Fafe (Portugalia, 10-12 marca) i Rajdzie Wysp Kanaryjskich (Hiszpania, 4-6 maja). ORLEN 79. Rajd Polski będzie także drugą odsłoną rywalizacji w krajowym czempionacie.
- Ubiegłoroczna edycja naszego rajdu spotkała się z bardzo dobrymi ocenami ze strony obserwatorów FIA i Promotora. To naturalnie zobowiązuje i jeszcze bardziej motywuje. Przygotowaliśmy zmienioną trasę, której odcinki specjalne liczą ponad 180 kilometrów. Nie brakuje wśród nich znanych z ubiegłych lat klasyków, ale na zawodników i kibiców czekają również nowości, szczególnie w ostatnim dniu zawodów. Tegoroczny sezon Rajdowych Mistrzostw Europy zapowiada się wyjątkowo atrakcyjnie, frekwencja i poziom rywalizacji podczas inauguracyjnej rundy mogły zadowolić wszystkich. To zapowiada bardzo dobrą obsadę ORLEN 79. Rajdu Polski, tym bardziej, że nie brakuje zawodników, dla których start w Mikołajkach będzie pierwszym w tym sezonie. Dodatkowego kolorytu rywalizacji doda z pewnością polska czołówka, dla której Rajd Polski jest rundą krajowego czempionatu, zatem kibice jak zawsze mogą liczyć na pasjonujące widowisko – mówi Krzysztof Maciejewski, dyrektor zawodów.
Walka o zwycięstwo w trzeciej rundzie FIA ERC 2023 rozpocznie się jeszcze przed ceremonią startu, zaplanowaną na 19 maja, na godzinę 17 w centrum Mikołajek. Tego samego dnia, o 12:30 ruszy odcinek kwalifikacyjny Baranowo (3,46 km). Jego wyniki zdecydują o kolejności startowej do pierwszego etapu imprezy – kluczowej w rajdach rozgrywanych na szutrze. Najszybsze załogi kwalifikacji będą mogły uniknąć „czyszczenia” trasy z luźnego, obniżającego przyczepność szutru. W programie pierwszego dnia zawodów jest także widowiskowa rywalizacja na torze Mikołajki Arena (2,5 km).
Harmonogram sobotniego etapu zawodów (20 maja) składa się z czterech oesów, z czego trzy będą pokonywane dwukrotnie. Pętlę otworzy najdłuższy w rajdzie OS Świętajno (18,54 km). Następnie załogi pojadą na zmodyfikowane warianty oesów Markowskie (13,53 km) i Wieliczki (17,35 km). Po przerwie na serwis pod Hotelem Gołębiewski w Mikołajkach zawodnicy ponownie pokonają trzy wymienione próby, a etap zakończą kolejnym starciem na torze Mikołajki Arena.
Niedziela w ORLEN 79. Rajdzie Polski stoi pod znakiem nowości. Finałowy etap rywalizacja przeniesie się na zachód od Mikołajek. Organizatorzy przygotowali cztery próby, na których załogi pojawią się po dwa razy. Na pobudkę zaplanowano zupełnie nowy oes Barczewo (10,73 km), po którym zawodników czeka kolejna nowość, czyli odcinek Biskupiec (12,3 km). W drodze powrotnej do Mikołajek przewidziano jeszcze starcia na oesach Gmina Mrągowo (9,4 km) oraz Mikołajki (6,68 km), który stanowi zmienioną wersję próby Mikołajki MAX (bez toru Mikołajki Arena). Finałową pętlę rajdu zakończy Power Stage Gmina Mrągowo.
Ceremonia zakończenia zawodów i rozdanie pucharów – od 18:15 na Rynku w Mikołajkach.
Już od najbliższego poniedziałku (27.03.) rozpoczyna się sprzedaż biletów i karnetów uprawniających do wstępu na tegoroczną edycję zawodów. Podobnie jak w latach ubiegłych organizacją stref dla fanów sportu rajdowego zajmuje się firma Top Racing, partner komercyjny ORLEN 79. Rajdu Polski. Dystrybucja karnetów i biletów będzie prowadzona za pośrednictwem należącego do Top Racing sklepu internetowego TopGIFT.PL
źródło: rajdpolski.pl, fot: Bartosz Szymczak
Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku oraz do śledzenia naszego Instagrama, aby być na bieżąco.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz