Mapy etapów rajdu oraz odcinków specjalnych: https://rajdpolski.pl/mapy/
- W porównaniu z poprzednimi edycjami rajdu czeka nas wiele interesujących zmian i istotnych różnic. Przed rokiem, w mistrzostwach Europy mieliśmy 180 kilometrów oesowych, a teraz będzie ponad 300. Wyzwaniem było znalezienie odpowiednich odcinków przebiegających nowymi trasami. Nasz zespół organizujący rajd spisał się jednak bardzo dobrze. Już od kilku lat, także podczas rund mistrzostw Europy trzymamy się standardów mistrzostw świata i to przynosi oczekiwane efekty. Jeszcze więcej uwagi poświęcamy sprawom bezpieczeństwa. Widowiskowe próby sportowe w połączeniu z wspaniałymi rajdówkami Rally 1 i Rally 2 dostarczą niezapomnianych wrażeń i mam nadzieję, że do najwyższego poziomu sportowego dostosują się również miłośnicy rajdów i będą kibicowali bezpiecznie - powiedział Michał Sikora, prezes Polskiego Związku Motorowego.
Krzysztof Maciejewski, dyrektor ORLEN 80. Rajdu Polski przedstawił trasę czterodniowej rywalizacji: - Po 7 latach wróciliśmy do WRC i uznaliśmy, że nie możemy iść na skróty. Zaplanowaliśmy trasę w pełnym formacie, liczącą ponad 300 km odcinków specjalnych. Zaczynamy w czwartek, w godzinach popołudniowych, ale to piątek zapowiada się jako wyjątkowe wyzwanie dla kierowców. Trasę aż siedmiu odcinków pokonają bez wizyty w serwisie, a tylko ze strefą zmiany opon w Olecku. Rano na załogi czeka bardzo widowiskowy odcinek Stańczyki, najdłuższy w rajdzie (29,4 km). Następnie zmodyfikowane Wieliczki, a po nich Olecko z kultową hopą Rosochackie, przejeżdżaną odwrotnie w stosunku do lat ubiegłych. Sobotę zaczynamy na odcinku Świętajno, dobrze ocenianym w latach ubiegłych i znanym z ubiegłorocznej edycji rajdu. Następnie udajemy się na dawno niewidzianą próbę Gołdap. Po niej przejeżdżany będzie odcinek Czarne, znany kiedyś jako Babki, a po kilku modyfikacjach zachowujący swój wymagający i widowiskowy charakter. Niedziela, jest krótsza i zawiera dwa, dwukrotnie przejeżdżane odcinki specjalne - Gmina Mrągowo, blisko bazy rajdu oraz Mikołajki, będący Power Stage’m z finiszem na torze Mikołajki Arena. Nie ruszając się z miejsca kibic będzie mógł zobaczyć zawsze pasjonujący finisz Power Stage’a, jak również ceremonię zakończenia rajdu. W tym roku wyjątkowo będzie ona miała miejsce przy torze Mikołajki Arena i w pobliżu parku serwisowego.
- Jubileuszowa edycja rajdu jako rundy mistrzostw świata to bez wątpienia największe wydarzenie sportowe w Polsce w tym roku. Dla Orlenu to wyzwanie i ogromny potencjał, który chcemy wykorzystać. Na trasie i przed telewizorami imprezę będą śledziły tysiące kibiców z Polski i zagranicy, którzy są również naszymi klientami. Rajdy cieszą się ogromną popularnością również w krajach bałtyckich i u naszych południowych sąsiadów, wszędzie tam, gdzie intensywnie rozwijamy swoją markę. Również na obecności tych kibiców bardzo nam zależy. Jesteśmy dumni, że dzięki naszemu zaangażowaniu możliwy był powrót tej wielkiej imprezy do mistrzostw świata – powiedziała Kinga Fedorowska – dyrektor Biura Sponsoringu i Komunikacji Sponsoringowej ORLEN S.A.
Po raz dziewiętnasty Rajd Polski organizowany jest wśród mazurskich jezior, a jego bazę zlokalizowano w malowniczych Mikołajkach. Przed laty powstał tutaj tor Mikołajki Arena, na którym można podziwiać bezpośrednią rywalizację dwóch załóg. Mówił o tym burmistrz Mikołajek Piotr Jakubowski:
- Decyzja o budowie toru nie była łatwa, ale podjęte kiedyś ryzyko opłaciło się. Rywalizacja na torze jest stałym elementem rajdu. W tym roku nawierzchnia jest wyrównana i zmodernizowana, zgodnie z sugestiami kierowców. Każdego roku staramy się poprawiać warunki w mieście i rozbudowywać infrastrukturę, również tę hotelową, by wszyscy, którzy nas odwiedzają czuli się komfortowo. W gminie powstają nowe drogi asfaltowe, ale nie zapominamy o tych szutrowych, po których przebiega rywalizacja. Wciąż mamy ich w naszej gminie ponad 300 kilometrów! Mikołajki już po raz szósty goszczą rajdowe mistrzostwa świata. Mamy nadzieję, że ta pięcioletnia kadencja samorządowa przyczyni się do organizacji kolejnych rund WRC na Warmii i Mazurach.
Miko Marczyk, triumfator rajdu sprzed dwóch lat podkreślił wyjątkowość rywalizacji wśród polskich kibiców.
- Start przed własną publicznością to radość i wielkie emocje. Kibice sprawiają, że gdy nawet pojawiają się chwile zwątpienia, to zawsze chcemy wcisnąć ten gaz jeszcze mocniej i pojechać jeszcze lepiej i szybciej. Na Mazurach startowałem już pięciokrotnie, w Mikołajkach odniosłem jedno z pierwszych zwycięstw w mojej karierze. Ciekawy układ trasy, nowe oesy i rywalizacja z najlepszymi kierowcami świata to gwarancja wspaniałego widowiska – podsumował Miko Marczyk.
Reprezentant ORLEN Team i jego pilot Szymon Gospodarczyk koncentrują się w tym roku na startach w mistrzostwach Europy, ale Miko potwierdził również swój start w jubileuszowym ORLEN 80. Rajdzie Polski.
Mapy etapów rajdu oraz odcinków specjalnych: https://rajdpolski.pl/mapy/
tekst, fot.: rajdpolski.pl
Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku, aby być na bieżąco.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz