W weekend od 30 sierpnia do 1 września areną zmagań najlepszych kierowców rajdowych Starego Kontynentu będzie walijski Rali Ceredigion, który w kalendarzu FIA ERC stanowi przedostatnią rundę Rajdowych Mistrzostw Europy. Organizatorzy zaplanowali 14 wymagających prób sportowych o łącznej długości 183 kilometrów. Dla Jakuba Matulki i całego zespołu LOTTO Matulka Rally Team będzie to wyjątkowa okazja do zdobycia kolejnego doświadczenia w międzynarodowej stawce na trudnych odcinkach specjalnych rajdu, w którym do tej pory nie mieli okazji startować.
– Jedziemy do Walii razem z M-Sport Poland, co jest dla mnie świetną okazją do sprawdzenia się na nowym terenie i zebrania doświadczenia na przyszłość. Oesy Rali Ceredigion znane są ze swojej wymagającej charakterystyki, co stanowi dla nas dodatkową motywację do ciężkiej pracy i doskonalenia naszych umiejętności. Celem jak zawsze jest ukończenie rajdu i poznanie na własnej skórze tego, co mają do zaoferowania tutejsze odcinki specjalne. Choć podjęliśmy decyzję, że w tym sezonie skupiamy się głównie na rozwoju w samochodzie Rally2, to okazji sprawdzenia tych tras w trybie rajdowym nie mogliśmy odpuścić – mówi Jakub Matulka, kierowca LOTTO Matulka Rally Team.
Rali Ceredigion, po raz pierwszy goszczący w kalendarzu Rajdowych Mistrzostw Europy, stanowić będzie wyzwanie zarówno dla doświadczonych, jak i debiutujących załóg. Techniczne, wąskie i kręte odcinki specjalne na terenie Walii, wymagać będą nie tylko doskonałej techniki jazdy, ale także perfekcyjnej współpracy kierowcy i pilota. Rywalizacja na walijskich odcinkach ruszy w piątek (30 sierpnia) o godzinie 19:05 (polskiego czasu) od krótkiego super oesu OS1/OS2 Aberystwyth (1,34 km). Tę samą próbę załogi pokonają ponownie tego samego dnia, a w całym rajdzie rajdówki pojawią się na niej aż cztery razy.
Pierwszy etap zmagań w Rali Ceredigion zawodnicy kontynuować będą w sobotę (31 sierpnia) od godziny 9:05. Wtedy też załogi pojawią się na pierwszym tego dnia oesie, czyli OS3/OS6 Brechfa (19,75 km). Kolejnym sprawdzianem będzie najdłuższy w całym rajdzie OS4/OS7 Llyn Brianne (26,55 km), a pierwszą pętlę zamknie OS5/OS8 Nant y Moch 1 (14,52 km). Po przegrupowaniu i serwisie załogi ponownie przejadą poranno-popołudniowe odcinki specjalne, a sobotnie zmagania zamkną dwa przejazdy znanego z piątku oesu Aberystwyth (1,34 km). Łącznie pierwszy etap rajdu liczyć sobie będzie aż 127 kilometrów rywalizacji.
Finałowa niedziela to dwa przejeżdżane dwukrotnie odcinki specjalne dające razem 56 kilometrów walki. Pierwszy w harmonogramie będzie rozpoczynający się około 9:33 OS11/OS13 Bethania (10,74 km). Następny w kolejce to OS12/OS14 Hafod (17,27 km). Oba te oesy zawodnicy przejadą ponownie po południu, a nieoficjalne wyniki 4. JDS Machinery Rali Ceredigion powinniśmy poznać około godziny 16:00 (polskiego czasu).
Starty Jakuba Matulki wspiera Totalizator Sportowy właściciel marki LOTTO, a także Złomex S.A., TG Recycling, DB Logistic oraz Park Poniwiec.
tekst, fot.: inf. pras. Jakuba Matulki
Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku, aby być na bieżąco.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz