Listwa - pasek

wtorek, 27 sierpnia 2024

Rajd Ceredigion 2024: Jakub Matulka i Daniel Dymurski wracają na trasy Rajdowych Mistrzostw Europy!

Załoga LOTTO Matulka Rally Team, w składzie Jakub Matulka i Daniel Dymurski, ponownie zasiądzie za kierownicą Forda Fiesty Rally3. Tym razem Polacy wystąpią na malowniczych walijskich trasach Rali Ceredigion, który będzie siódmą rundą Rajdowych Mistrzostw Europy (FIA ERC). Nasi reprezentanci rywalizować będą w kategorii ERC3.

W weekend od 30 sierpnia do 1 września areną zmagań najlepszych kierowców rajdowych Starego Kontynentu będzie walijski Rali Ceredigion, który w kalendarzu FIA ERC stanowi przedostatnią rundę Rajdowych Mistrzostw Europy. Organizatorzy zaplanowali 14 wymagających prób sportowych o łącznej długości 183 kilometrów. Dla Jakuba Matulki i całego zespołu LOTTO Matulka Rally Team będzie to wyjątkowa okazja do zdobycia kolejnego doświadczenia w międzynarodowej stawce na trudnych odcinkach specjalnych rajdu, w którym do tej pory nie mieli okazji startować.

– Jedziemy do Walii razem z M-Sport Poland, co jest dla mnie świetną okazją do sprawdzenia się na nowym terenie i zebrania doświadczenia na przyszłość. Oesy Rali Ceredigion znane są ze swojej wymagającej charakterystyki, co stanowi dla nas dodatkową motywację do ciężkiej pracy i doskonalenia naszych umiejętności. Celem jak zawsze jest ukończenie rajdu i poznanie na własnej skórze tego, co mają do zaoferowania tutejsze odcinki specjalne. Choć podjęliśmy decyzję, że w tym sezonie skupiamy się głównie na rozwoju w samochodzie Rally2, to okazji sprawdzenia tych tras w trybie rajdowym nie mogliśmy odpuścić – mówi Jakub Matulka, kierowca LOTTO Matulka Rally Team.

Rali Ceredigion, po raz pierwszy goszczący w kalendarzu Rajdowych Mistrzostw Europy, stanowić będzie wyzwanie zarówno dla doświadczonych, jak i debiutujących załóg. Techniczne, wąskie i kręte odcinki specjalne na terenie Walii, wymagać będą nie tylko doskonałej techniki jazdy, ale także perfekcyjnej współpracy kierowcy i pilota. Rywalizacja na walijskich odcinkach ruszy w piątek (30 sierpnia) o godzinie 19:05 (polskiego czasu) od krótkiego super oesu OS1/OS2 Aberystwyth (1,34 km). Tę samą próbę załogi pokonają ponownie tego samego dnia, a w całym rajdzie rajdówki pojawią się na niej aż cztery razy.

Pierwszy etap zmagań w Rali Ceredigion zawodnicy kontynuować będą w sobotę (31 sierpnia) od godziny 9:05. Wtedy też załogi pojawią się na pierwszym tego dnia oesie, czyli OS3/OS6 Brechfa (19,75 km). Kolejnym sprawdzianem będzie najdłuższy w całym rajdzie OS4/OS7 Llyn Brianne (26,55 km), a pierwszą pętlę zamknie OS5/OS8 Nant y Moch 1 (14,52 km). Po przegrupowaniu i serwisie załogi ponownie przejadą poranno-popołudniowe odcinki specjalne, a sobotnie zmagania zamkną dwa przejazdy znanego z piątku oesu Aberystwyth (1,34 km). Łącznie pierwszy etap rajdu liczyć sobie będzie aż 127 kilometrów rywalizacji.

Finałowa niedziela to dwa przejeżdżane dwukrotnie odcinki specjalne dające razem 56 kilometrów walki. Pierwszy w harmonogramie będzie rozpoczynający się około 9:33 OS11/OS13 Bethania (10,74 km). Następny w kolejce to OS12/OS14 Hafod (17,27 km). Oba te oesy zawodnicy przejadą ponownie po południu, a nieoficjalne wyniki 4. JDS Machinery Rali Ceredigion powinniśmy poznać około godziny 16:00 (polskiego czasu).

Starty Jakuba Matulki wspiera Totalizator Sportowy właściciel marki LOTTO, a także Złomex S.A., TG Recycling, DB Logistic oraz Park Poniwiec.

tekst, fot.: inf. pras. Jakuba Matulki

Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku, aby być na bieżąco.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz