Przed najszybszymi kierowcami w Polsce kolejne asfaltowe wyzwanie w RSMP, dobrze znany wszystkim kibicom i zawodnikom Rajd Rzeszowski. Wśród najlepszych krajowych załóg znajdzie się również trzeci duet w klasyfikacji generalnej trwających mistrzostw Polski, a więc Jakub Matulka i Daniel Dymurski, którzy kontynuują swój pierwszy sezon w samochodzie Rally2. Załoga LOTTO Matulka Rally Team była najszybsza w ostatnim rajdzie stanowiącym rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Kuba i Daniel wygrali 50. Rajd Koszyc na Słowacji, co było dla nich pierwszym zwycięstwem w krajowym czempionacie w najwyższej klasie.
– Zwycięstwo w Koszycach daje dużo motywacji na drugą, niestety nieco skróconą część sezonu. To jednak już historia i trzeba skupić się na podkarpackich asfaltach, które nie są dla mnie łaskawe. Na oesach w okolicach Rzeszowa startowałem już trzy razy i choć udawało się złapać dobry feeling, to zawsze coś stawało na drodze do ukończenia rajdu. Jednak naprawdę lubię się tutaj ścigać i mam nadzieję, że doświadczenie z poprzednich lat zaprocentuje. Plan jest taki jak na każdy rajd w tym sezonie, czyli pojechać dobrym, równym tempem i unikając błędów dotrzeć do mety. Jak zawsze trzymajcie kciuki i do zobaczenia! – powiedział przed startem zmagań Jakub Matulka, Rajdowy Mistrz Polski 2023 w klasie 3.
Kierowca z Gliwic miał okazję ścigać się na oesach w okolicach Rzeszowa już trzykrotnie. Dwa pierwsze starty przypadają na 2022 rok i najpierw 8. Rajd Rzeszowiak, a następnie 31. edycję Rajdu Rzeszowskiego. W obu tych zawodach Matulka jechał Fordem Fiestą R200 i niestety obu rajdów nie udało się ukończyć. W 2023 roku za kierownicą Forda Fiesty Rally3 Kuba z Danielem Dymurskim na prawym fotelu jechali świetny MARMA 32. Rajd Rzeszowski. Załoga LOTTO Matulka Rally Team prowadziła w klasie 3 od pierwszego odcinka specjalnego, utrzymując wysokie tempo. Niestety na jednym z krawężników ostatniego odcinka specjalnego uszkodzili zawieszenie, i choć udało się dotrzeć do mety Power Stage’a, to na drodze dojazdowej musieli zrezygnować i nie ukończyli rywalizacji.
W tym roku organizatorzy przygotowali na uczestników dokładnie 151 kilometrów rywalizacji na 11 odcinkach specjalnych. Zawody stanowią nie tylko rundę mistrzostw Polski, ale także mistrzostw Słowacji oraz pucharu Europy. Właściwa walka na oesach w okolicach Rzeszowa ruszy w piątek (9 sierpnia) o godzinie 13:25, gdy na otwierającą próbę OS1/OS3 Blizianka (9,4 km) wyruszy pierwsza załoga. Następnie zawodnicy będą mieli do pokonania najdłuższą próbę rajdu, czyli OS2/OS4 Lubenia (24,55 km). Po serwisie załogi ponownie pokonają dwie powyższe próby, a dzień zamknie krótki miejski OS5 Rzeszów (2,3 km), który planowo ma wystartować około 20:00.
W sobotę (10 sierpnia) na kierowców i ich pilotów czeka około 81 kilometrów sportowej rywalizacji na trzech, przejeżdżanych dwukrotnie odcinkach specjalnych. Początek pierwszej pętli zaplanowano na godzinę 8:25, a składać się ona będzie z OS6/OS9 Różanka (11,6 km), OS7/OS10 Brzostek (8,85 km) oraz OS8/OS11 Kołaczyce (19,95 km), który podczas drugiego przejazdu stanowić będzie dodatkowo punktowany Power Stage. Nieoficjalne wyniki MARAM 33. Rajdu Rzeszowskiego powinniśmy poznać około godziny 15:30.
Starty Jakuba Matulki wspiera Totalizator Sportowy właściciel marki LOTTO, a także Złomex S.A., TG Recycling, DB Logistic oraz Park Poniwiec.
Klasyfikacja generalna RSMP przed MARMA 33. Rajdem Rzeszowskim (4/7):1. Grzyb/Binięda 111 pkt.
2. Szeja/Szeja 101 pkt.
3. Matulka/Dymurski 87 pkt.
4. Gabryś/Syty 83 pkt.
5. Byśkiniewicz/Siatkowski 62 pkt.
6. Kołtun/Pleskot 41 pkt.
7. Sobczak/Marczewski 41 pkt.
8. Marczyk/Gospodarczyk 35 pkt.
9. Kotarba/Kotarba 32 pkt.
10. Kowalczyk/Hryniuk 31 pkt.
tekst, fot.: inf. pras. Jakuba Matulki
Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku, aby być na bieżąco.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz