Listwa - pasek

poniedziałek, 26 sierpnia 2024

Rajdowy Ustroń 2024: Wielkie motorsportowe święto dla każdego, czyli 8. Rajdowy Ustroń za nami!

Przez dwa dni w mieście Ustroń kibice, niezależnie od wieku, mogli cieszyć się wspaniałymi motorsportowymi wrażeniami. Całe rodziny i zaciekawieni turyści odwiedzali ustroński rynek i najsłynniejsze rajdowe rondo w Polsce. W miniony weekend stolica sportów motorowych była w Beskidzie Śląskim, gdzie w piątek i sobotę odbyła się ósma już edycja Rajdowego Ustronia!

Ustroń kocha sporty motorowe i kolejny raz mogliśmy przekonać się o tym podczas wyjątkowej imprezy, którą zorganizowano w tym niewielkim turystycznym mieście leżącym u podnóża Czantorii. Rajdowy Ustroń na stałe wpisał się do kalendarza wszystkich zawodników i pasjonatów, którym w żyłach zamiast krwi płynie… benzyna. Nie inaczej było w tym roku, gdzie do zawsze obleganej przez turystów o tej porze roku miejscowości, zjechała się rzesza fanów szybkiej jazdy oraz wielu znanych z polskich odcinków specjalnych zawodników.

Przez dwa dni na ustrońskim rynku podziwiać można było najrozmaitsze pojazdy rajdowe i wyścigowe stanowiące pewien przekrój historii motoryzacji. Od najnowszych pojazdów obecnie panującej klasy Rally2 przez auta będące prawdziwymi legendami sportów motorowych, jak m.in. Subaru Impreza, Audi Quattro, Ford Cosworth, Mitsubishi Lancer, Škoda Felicia, Porsche 911 S.C., aż po samochody walczące wyścigach górskich i klasyczne dobrze znane wszystkim Polakom Polonezy, czy Fiaty 126p!

Plejada motorsportowych gwiazd

Organizatorem imprezy jak zawsze było miasto Ustroń, wspierane przez dwa najlepsze zespoły rajdowe, pochodzące właśnie stąd. Mowa oczywiście o mistrzu świata WRC2 Challenger 2023 i wielokrotnym mistrzu Polski i Europy, Kajetanie Kajetanowiczu i jego ORLEN Rally Team, oraz najszybszych braciach w naszym kraju, liderach tegorocznej klasyfikacji RSMP, czyli Jarosławie i Marcinie Szejach i ich GK Forge LOTTO Rally Team. Oba znakomite teamy miał swoje strefy, w których kibice przez dwa dni mogli spotkać swoich idoli, zebrać autografy, zobaczyć ich rajdówki, spróbować swoich sił w konkursach, a także dowiedzieć się czegoś więcej o bezpieczeństwie w ruchu drogowym.

Impreza taka jak Rajdowy Ustroń nie mogłaby odbyć się bez jednego z głównych organizatorów, jakim od lat jest kolejny kierowca i pilot rajdowy, także związany z Ustroniem, a mowa tutaj o Łukaszu Sitku. „Sito”, tak samo, jak zaproszeni znakomici goście, miał okazję zaprezentować kibicom swoje umiejętności na krótkim odcinku specjalnym wytyczonym w centrum miasta. Przejazdy pokazowe w piątkowe popołudnie swoim podrasowanym „Malczanem” rozpoczął Kajetan Kajetanowicz, następnie na trasie pojawił się Jarek Szeja w swojej Škodzie Fabii Rally2 evo, którą na co dzień rywalizuje na trasach mistrzostw Polski. Później zgromadzonych wokół odcinka fanów zagrzewali na trasie Jakub Matulka, Grzegorz Olchwaski, Krzysztof Mikulski, Marcin Streer, Marek Suder z Marcinem Kowalikiem na prawym fotelu, Dariusz Poloński, Marcin Górny, Waldemar Janecki, startująca w wyścigach górskich Martyna Serafin, Hubert Laskowski oraz inni zaproszeni kierowcy!

Dzień zamknął koncert zaproszonej gwiazdy, którą w tym roku był raper Sarius.

Zacięta rywalizacja o puchar Kajetana Kajetanowicza

Sobota należała do kierowców-amatorów, którzy na krótkiej próbie rywalizowali w 8. Rajdowym Kryterium o Puchar Kajetana Kajetanowicza. Lista zgłoszeń tegorocznego kryterium liczyła sobie ponad 70 samochodów, które podzielone zostały na trzy klasy. Zawodnicy pokonywali dwukrotnie odświeżoną w tym roku trasę, która zawierała między innymi widowiskową beczkę. Wśród samochodów napędzanych na jedną oś najszybsi okazali się Daniel Dembinny i Patryk Siąkała, którzy wyprzedzili załogę Adam Bujok/Sebastian Drużkowski oraz jadącego bez pilota Krzysztofa Bernata. W klasie 4WD najszybsi byli Rafał Wlazłowski oraz Marcin Noworol, którzy na koniec uzyskali lepszy czas od Bartłomieja Jędrzejka (bez pilota) oraz Artura Cichowskiego i Pawła Kolondry. Najciekawiej było oczywiście w klasie markowej, do której zgłoszonych było 17 Fiatów 126p (ostatecznie wystartowało 16). Najlepszy rezultat na koniec zmagań i piąty wśród wszystkich rywalizujących, wyprzedzając samochody cztero- i dwunapędowe, uzyskał Dariusz Salecki! Na drugim miejscu uplasował się natomiast Szymon Grochowski, a na trzecim Paweł Wrona. Pełne wyniki rywalizacji w 8. Kryterium o Puchar Kajetana Kajetanowicza można znaleźć TUTAJ.

Motorsportowe święto na żywo w telewizji!

Po raz pierwszy oba dni tej świetnej zabawy ze sportami motorowymi oraz rywalizację na odcinku specjalnym można było w całości oglądać w Motowizji. Stacja telewizyjna, będąca w tym roku partnerem medialnym 8. Rajdowego Ustronia, na swojej antenie oraz w internecie pokazywała na żywo piątkowe przejazdy zaproszonych gości, oraz rywalizację w rajdowym kryterium. Zawodnicy na mecie po raz pierwszy w historii tej niezwykłej imprezy i często zapewne pierwszy raz w karierze udzielali na mecie wywiadów na żywo, co bez wątpienia stanowiło dla nich spore przeżycie.

Organizatorem 8. Rajdowego Ustronia było Miasto Ustroń, a partnerami strategicznymi Totalizator Sportowy właściciel marki LOTTO, Województwo Śląskie oraz Planet Pay. Organizatorem zawodów Automobilklub Cieszyński, a promotorem wydarzenia firma GB pro.

tekst, fot.: rajdowyustron.pl

Zapraszamy do polubienia fanpage MotoReporter na Facebooku, aby być na bieżąco.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz